عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

۲۳ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


سالاد مرغ ویژه میز اردور عروسی

سالاد مرغ غذایی سبک و لذیذ است که می تواند میز اردور شب عروسی تان را رنگین کند. زرشک قرمز، کاهوی سبز، گردوی طلایی و گلابی زرد جلوه بسیار زیبایی به سالاد مرغ می دهند. وجود سینه مرغ هم باعث می شود سالاد شما یک وعده غذای کامل و مغذی باشد. در ضمن با کمی پنیر فتا و سس بالزامیک سالاد طعمی عالی پیدا می کند. تهیه سالاد مرغ خیلی راحت است و وقت چندانی هم نمی گیرد. با این مقاله از مجله جشن عروسی همراه باشید تا با طرز تهیه این سالاد مرغ لذیذ، رنگارنگ و شیک که ویژه میز اردور می باشد، آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد مرغ

سینه مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
کاهو ۱ دسته بزرگ
گلابی ۲ عدد
زرشک ۱ پیمانه
گردو (کمی تفت داده شده) ۱ پیمانه
پنیر فتا خرد نصف پیمانه

مواد لازم برای سس بالزامیک

سرکه بالزامیک ۳ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
سیر رنده شده ۱ حبه
روغن زیتون نصف پیمانه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد مرغ

ابتدا سینه مرغ ها را تمیز کنید و به صورت طولی نصف کنید تا ۴ لایه نازک مرغ داشته باشید. دو طرف مرغ را به مقدار دلخواه نمک و فلفل بپاشید. داخل یک تابه بزرگ ۱ قاشق روغن زیتون بریزید و آن را روی شعله متوسط قرار دهید. هر طرف از ورقه های مرغ را حدود ۳ تا ۴ دقیقه تفت دهید تا کاملاً پخته شوند. سپس آنها را به تخته گوشت منتقل کنید و بگذارید مرغ تا تهیه بقیه بخش های سالاد خنک شود. در آخر آن را به صورت تکه های کوچک خرد کنید. در تابه دیگری، گردوها را حدود ۵ دقیقه تفت دهید (مرتب هم بزنید) تا طلایی رنگ شوند سپس آنها را از روی شعله بردارید بگذارید تا خنک شوند.

کاهوها را بشویید و خرد کنید و در کاسه بزرگی بریزید. گلابی را اسلایس کنید و به آن اضافه نمایید. پس از آن، زرشک، گردوی بو داده، پنیر فتای خرد شده و مرغ های تکه تکه شده را اضافه کنید و همه مواد را به آرامی با هم مخلوط نمایید.

طرز تهیه سس سالاد مرغ

مواد لازم برای سس بالزامیک، خردل، روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک و فلفل را در شیشه درب دار بریزید. درب شیشه را ببندید و آن را تکان دهید تا سس آماده شود. سس بالزامیک را روی سالاد مرغ بریزید و از سرو آن لذت ببرید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

جدیدترین مدل های کفش عروس بند دار

یکی از وسایلی که برای عروس لازم و کاربردی است کفش می باشد. ممکن است به نظر برسد چون کفش عروس برای یک شبه و یا چون زیر لباس پنهان است، خیلی اهمیت ندارد چه کفشی انتخاب شود در حالی که کفش عروس یکی از مهترین مواردی است که بایستی با اکسسوری ها و لباس عروس همخوانی داشته باشد. یک کفش عروس بسیار خاص و منحصر به فرد می تواند استایل عروس خانم ها را در شب عروسی بسیار شیک تر و جذاب تر نشان دهد. معمولا کفش عروس در انواع مدل های نگین دار، پاپیون دار، بند دار، ساده و … ارائه می گردد. در این مقاله از مجله عروسی شیک ترین و زیباترین مدل های کفش عروس بند دار را برایتان آماده کرده ایم تا بتوانید در انتخاب کفشتان برای شب عروسی ایده بگیرید.

کفش عروس بند دار

کفش عروس

کفش عروس بند دارمدل کفش عروسکفش عروس بنددارکفش عروس بنددار

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

همسر درونگرا چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بحث های مختلف و دیدگاه‌های متفاوت در خودشناسی و شخصیت شناسی را کنار یکدیگر بگذارید و مقایسه کنید، کمتر واژه‌ و اصطلاحی را می بینید که به اندازه درونگرایی و برونگرایی مورد توجه قرار گرفته باشند. حتی شاید بتوان گفت این دو مفهوم به نوعی مخرج مشترک رایج ترین نظریه های شخصیت شناسی محسوب می‌شوند.

این مقاله از مجله عروسی اختصاصاً به بررسی تعریف درونگرایی و ویژگی های همسر درونگرا اختصاص یافته است. اما قطعاً با مطالعه این مقاله تصویر واضحی از مفهوم برونگرایی نیز در ذهن شما شکل خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.

منظور از درونگرایی یک فرد این است که او تمایل بیشتری دارد که توی لاک خودش باشد. درون گراها معمولا احساسات و فکرهای خود را تجزیه و تحلیل می کنند و منبع انرژیشان را از تنهایی و خلوت به دست می آورند، یعنی وقتی حالشان خوب نیست و نیاز به تجدید قوا دارند، تنهایی برایشان حکم منبع تجدید قوا را دارد.

یک همسر درونگرا علاقه‌مند به احساسات و افکار خودش، نیازمند به داشتن قلمرو شخصی، کم‌حرف، ساکت و متفکر است. دوستان زیادی ندارد. در جمع نا آشنا ساکت اما در جمع دوستان خود راحت است. در ارتباط برقرار کردن با افراد جدید مشکل دارد و از دید و بازدید‌های غیرمنتظره و ناگهانی بیزار است. هر گاه فرصتی برای استراحت پیدا می کند، اغلب ترجیح می دهد با خود باشد، کتاب بخواند، بازی های ویدیویی انجام دهد و یا صرفاً به موسیقی گوش کند.

همسر درونگرایتان با وجود اینکه در بیشتر مواقع همان احساسی را دارد که یک فرد برونگرا دارد، اما نمی داند چطور احساس خود را بیان کند و یا اصلا احساس نمی کند لازم است فکر و احساس و هیجان خود را بروز بدهد. اگر از همسر درونگرا خود سوالی بپرسید که جوابش بله یا خیر است، قطعا فقط در همین حد جواب خواهید شنید:بله یا خیر. پس بهتر است سوالتان را جور دیگری مطرح کنید مثلا نظرت در مورد لباس جدیدم چیست؟ یا اینکه سعی کنید نظرش را با پرسیدن سوال های پیاپی به دست بیاورید و او را به مکالمه بکشید تا میل و گرایش برونگرای شما هم راضی شود. درونگراها می شنوند، پردازش می کنند، به فکر فرو می روند، جواب کوتاه می دهند و دوباره به فکر فرو می روند.

برخلاف تصور عموم که فکر می کنند فرد درونگرا بی احساس و بی تفاوت نسبت به اطرافیانش است، یک همسر درونگرا مشتاق و احساساتی است ولی معمولاً احساساتش را بیان نمی کند.

در بین انبوه مردم بودن او را خسته می کند، البته این خصوصیات هیچ ارتباطی با کمرویی و عدم اعتماد به نفس همسر درون گرایتان ندارد. ممکن است او خیلی هم با اعتماد به نفس باشد.

 اهل عبرت گرفتن از دیگران بوده و از در میان گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگران خودداری می کند. از قوانین خشک بیزار است و خواهان آزادی می باشد. همسر درونگرا مایل به رویکردی آهسته اما دقیق است. تمرکزش زیاد است، برای تصمیم گیری به زمان نیاز دارد و پیش از حرف زدن می اندیشد.

شاید جالب باشد بدانید حدود ۶۵ درصد نوابغ را درون گرایان تشکیل می دهند و و آنها اهل ایده و عقاید نو هستند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

نکاتی برای حفظ لطافت و زیبایی لب ها

یکی از مشکلاتی که برخی از خانم ها با آن رو به رو هستند، خشکی لب ها است. این عارضه ممکن است با حرکت دهان به ترک خوردن لب منجر شده و شرایط بدتری را ایجاد کند. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به نکاتی برای مقابله با خشکی و حفظ لطافت و زیبایی لب هایتان بپردازیم پس مثل همیشه با ما همراه باشید.

این نکات عبارتند از:

– برای نرم و مرطوب نگه داشتن لب هایتان در طی روز مایعات زیادی بنوشید.
– عدم قرار گیری در معرض هوای سرد و وزش باد زیرا باعث خشک تر شدن پوست لب می شود.
– استفاده از کرم مرطوب کننده برای تامین رطوبت از دست رفته لب ها.
– پرهیز از لیسیدن لب ها زیرا آب دهان منجر به خشک تر شدن پوست لب ها می گردد.
– استفاده از ضد آفتاب بر روی لب برای کاهش اثر خورشید بر لب ها.
– استفاده از غذا های دارای ریبوفلاوین مانند سبزیجات و عدم استفاده از غذاهای چرب.
– چرب کردن لب ها موقع خواب با استفاده از کرم ویتامین E برای مرطوب نگه داشتن و کمک به نرمی آن.
– عدم استفاده از صابون ها و مواد آرایشی که فکر می کنید به آن ها حساسیت دارید.
– استفاده از مرطوب کننده هوا زمانی که در خانه هستید برای جلوگیری از سرایت خشکی هوا به پوست لب هایتان.
– نکشیدن دستمال روی لب ها هنگام غذا خوردن و نوشیدن.
– مالیدن حلقه های خیار بر روی لب ها باعث حفظ رطوبت لب می گردد.
– بهره بردن از خواص شگفت انگیز آلوئه ورا با مالیدن ژل آن بر روی لب در طی چند روز.
– قبل از انجام هرکاری بهتر است علت خشکی لبتان را بیابید گاهی کمبود برخی از مواد بدن مانند ویتامین B، آهن و اسید های چرب ایجاد کننده این موضوع هستند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

ست کردن اکسسوری لباس مجلسی بنفش

اگر برای مهمانی یا لباس نامزدی تصمیم دارید از لباس مجلسی بنفش استفاده کنید ایده بسیار خوبی است زیرا رنگ بنفش رنگ سال ۲۰۱۸ است حتی برخی از کارشناسان مد و فشن عقیده دارند که رنگ بنفش یک رنگ اشرافی است. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به ست کردن اکسسوری های لباس مجلسی بنفش بپردازیم پس با ما همراه باشید.

لباس مجلسی بنفش

وقتی صاحب یک لباس مجلسی بنفش هستید ممکن است رنگ تند و درخشش زیبای آن شما را از یک نکته خیلی مهم منحرف کند و آن این است که شما به کفشی احتیاج دارید که با این لباس زیبا همخوانی داشته باشد. اما نگران نباشید زیرا رنگ بنفش را می توان هم با رنگ های خنثی و هم با برخی رنگ های شاد و تند به راحتی ست کرد. بنابراین هم خانم هایی که سبک های کلاسیک و رسمی را می پسندند و هم خانم هایی که سبک های شاد و زنده را می پسندند می توانند کفش مناسب برای این رنگ لباس را به راحتی پیدا کنند.

برای انتخاب توناژ رنگ بنفش برای لباس مجلسی تان هرچه پوستتان روشن تر باشد می توانید بنفش های مایل به آبی همچون یاسی را انتخاب کنید و هرچه پوستتان تیره و برنزه باشد، بنفش های مایل به ارغوانی و بادمجانی برای شما مناسب تر است.

کیف و کفش مشکی

اگر احساس می کنید که لباس مجلسی بنفش شما خیلی خیره کننده است و جلب توجه می کند، یک کفش خیلی ظریف لازم دارید و اگر ترجیح می دهید ظاهری کاملا کلاسیک و رسمی داشته باشید، یک کفش پاشنه دار مشکی به همراه یک کیف دستی کوچک مشکی انتخاب کنید.

کیف و کفش بنفش

اگر جزو کسانی هستید که اصرار دارید لباستان را با کفش و کیف و جواهرات هم رنگش ست کنید، باید گفت که کاملا اشتباه می کنید زیرا خانم های خوشتیپ و شیک پوش معمولا با این روش کیف و کفششان را انتخاب نمی کنند. البته اگر باز هم مایل به این کار هستید می توانید تناژ رنگ لباس و کفش و کیف دستی تان را متفاوت انتخاب کنید برای مثال پیراهنتان بنفش روشن باشد ولی کیف و کفشتان را از یک تناژ تیره ی بنفش انتخاب نمایید.

کیف و کفش نقره ای

کیف و کفش نقره ای یا سربی و جواهرات نقره ای رنگ هم به خوبی با رنگ بنفش ست می شود کافی است کمی جسور باشید.

کیف و کفش زرد

در حالی که غریزه تان ممکن است به شما بگوید که بهتر است برای لباس مجلسی بنفش تان یک کفش سیاه و یا بنفش انتخاب کنید و این دو رنگ تنها انتخاب های مناسب برای این رنگ لباس هستند، اما این درست نیست زیرا ست کردن دو رنگ شاد و متضاد، اغلب منجر به بوجود آمدن یک ترکیب رنگی بسیار زیبا و جذاب می شود. وقتی یک پیراهن بنفش کوتاه می پوشید، می توانید یک کیف دستی و کفش پاشنه دار زرد تند انتخاب کنید. اما برای اینکه بیش از حد برق نزنید می توانید یک کیف و کفش مات از جنس جیر انتخاب کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

غذاهایی که میل جنسی را کاهش میدهند

غذاها روی همه چیز تاثیر گذارند و یکی از این موارد که بسیار مهم است میل جنسی است. در این مقاله می خواهیم غذاهایی را به شما معرفی نماییم که  میل جنسی را کاهش می دهند.

آنچه باید درباره کشنده های میل جنسی بدانید

کافیست یک جستجوی کوچک در گوگل با موضوع ” غذاهایی که میل جنسی را از بین می برند ” انجام دهید تا لیستی از مقالاتی جلویتان سبز شوند که به معرفی غذاهای کاهش دهنده میل جنسی پرداخته اند. اما متاسفانه بسیاری از غذاهایی که در این لیست ها می بینید بدون دلیل علمی و فقط چون از گذشته گفته شده وارد آنها شده اند. هرآنچه می خوانید را باور نکنید. ما بر اساس قانون رعایت تعادل در این مقاله می خواهیم چنین غذاهایی را با دلیل علمی به شما معرفی کنیم.با مجله جشن عروسی همراه باشید

غذاهای بر پایه سویا

نگران نباشید قرار نیست که دیگر سویا را به کلی کنار بگذارید، اما بسیار مهم است که حواستان به مقدار سویایی که می خورید باشد. تحقیقات نشان داده مصرف بالای غذاهایی که بر پایه سویا می باشند می تواند سطح تستوسترون و تعداد اسپرم را کاهش دهد. پس لازم نیست حتما سویا را از برنامه غذایی تان حذف کنید، فقط کافیست میزان مصرفتان را متعادل نمایید.

غذاهای سرشار از چربی های اشباع

اگر برخی از غذاهای مورد علاقه تان سرخ کردنی هستند این را باید بدانید که سرشار از چربی های اشباعند.چربی های اشباع از جمله عوامل بسته شدن شریان ها، جریان خون ضعیف و افزایش وزن می باشند که همه اینها روی هم باعث اختلال در نعوظ خواهد شد. اختلال در نعوظ تاثیر مستقیمی روی میل جنسی می گذارد. اگر بد غذا بخورید بیشتر در خطر چاقی و مشکلاتی نظیر دیابت و فشار خون بالا قرار می گیرید که روی میل جنسی تان تاثیر گذار است . عاقلانه این است که امروز درست غذا بخوریم تا در آینده زندگی جنسی سالمی داشته باشیم. دیگر غذاهای سرشار از چربی های اشباع، گوشت قرمز و پنیر هستند.

روغن سبزیجات

برخی از روغن های گیاهی سرشار از چربی های دارای حلقه های اشباع نشده اند که ممکن است باعث شوند سطح تستوسترونتان به شدت کاهش پیدا نماید. تستوسترون در میزان میل جنسی خانم ها و آقایان نقش ایفا می کند. بنابراین اگر نگران هستید این نوع چربی ها برایتان دردسرساز شوند، توصیه می شود از روغن زیتون اکسترا ویرجین استفاده نمایید.

نمک

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود بیشتر حواستان به میزان مصرف نمکتان باشد کاهش میل جنسی است. نمک و غذاهایی که سرشار از این مواد معدنی هستند می توانند منجر به فشار خون بالا بشوند که روی میل جنسی نیز بسیار تاثیر دارد.

الکل

مصرف الکل می تواند منجر به کاهش سطح تستوسترون و افزایش سطح استروژن شود. همه اینها در ترکیب با هم می توانند منجر به تاثیر منفی روی میل جنسی شود. الکل از آن مواردی است که بهتر است هرگز استفاده نکنید چون ضررهایش بیش از یکی دو مورد است.

قند

قند می تواند روی میان تنه تاثیر بگذارد و در نهایت باعث شود میل جنسی نیز آسیب ببیند. قندها برای پردازش به انسولین نیاز دارند. این افزایش پایدار میزان انسولین با کاهش سطح تستوسترون در ارتباط است. کربوهیدرات های سنگین مانند پاستا نیز پس از خوردن تبدیل به قند می شوند که می تواند باعث افزایش سطح گلوکز خون شوند و پانکراس را مجبور به تولید مقدار بیشتری انسولین کنند. بنابراین سعی کنید میزان مصرف قند و کربوهیدرات خود را بسیار کنترل کنید تا علاوه بر سلامت کلی بدن به میل جنسی ‌تان نیز کمک کرده باشید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

موز، میوه‌ای مناسب برای کودکان

قرار دادن موز در برنامه غذایی کودکان شما را در فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز برای رشد او یاری می‌کند. موز میوه‌ای بسیار مغذی و حاوی انرژی بسیاری می‌باشد. با مجله عروسیهمراه شوید

این میوه شامل منگنز، ‌ویتامین ‌B6، ویتامین C، فیبر، پتاسیم، آهن، ویتامین C، بیوتین و مواد مغذی دیگر است.

از طرفی چربی کمی دارد و گلوکز، فروکتوز و ساکارز موجود در آن که قند طبیعی محسوب می‌شوند، انرژی‌زا هستند.

موز میوه شیرینی است که در تمام ماه‌های سال موجود است و بعد از رسیدن شیرین تر و نرم تر نیز می‌شود.

۱. انرژی زا
موز به عنوان میوه ورزشکاری شناخته می‌شود زیرا کربوهیدرات موجود در آن انرژی‌زا می‌باشد.

کودکان در طول روز فعالیت فراوانی دارند، این در حالیست که به سرعت خسته می‌شوند و برای ادامه فعالیت‌های خود به انرژی نیاز دارند.

از آنجایی که موزرسیده تقویت کننده انرژی می‌باشد، می‌توانید به منظور حفظ انرژی فرزندتان به او موز دهید.

۲. گوارشی بهتر
فیبر موجود در موز به گوارش غذا کمک می‌کند. همچنین، موز حاوی نوع دیگری فیبر به نام پکتین (محلول در آب) می‌باشد.

این پکتین‌های محلول در آب موجب رسیدن موز می‌شوند که به هضمی مناسب، توسط تبدیل شدن کربوهیدرات به قند‌های ساده کمک می‌نماید.

مصرف روزانه موز، اجابت مزاج فرزند شما را منظم کرده و از مشکلات دستگاه گوارش جلوگیری می‌نماید.

محتوی فیبری موز، باعث ایجاد احساس سیری نیز می‌شود، و به این ترتیب فرزندتان برای زمانی طولانی احساس گرسنگی نخواهند کرد.

۳. استخوان‌های محکم و بینایی بهتر
موز منبع غنی ای از پتاسیم است. پتاسیم، سدیم موجود در برنامه غذایی فرزندتان را خنثی می‌کند و در نتیجه استخوان‌های او را محکم‌تر می‌کند.

کلسیمی که به واسطه ادراراز دست می‌رود را می‌توان بوسیله مصرف موز جبران نمود.

کودکانی که مرتب موز می‌خورند از بینایی بهتری برخوردارند، زیرا این میوه می‌تواند دید شما را بهبود بخشد.

ویتامین A موجود در موز، برای بینایی و دید بهتر بسیار مفید می‌باشد. موز شبکیه چشم را ازانواع بیماری‌ها در امان نگه خواهد داشت.

۴. جلوگیری از کم‌خونی
فقر آهن، کمبود گلبول‌های قرمز در بدن، موجب کم‌خونی می‌شود.

برنامه غذایی کودک باید شامل آهن، فولیک اسید، ویتامین B12 و مس کافی به منظور تشکیل سلول‌های قرمز خون باشد.

موز میوه ای غنی از مواد مغذی است که به تولید هموگلوبین کمک می‌کند.

آهن برای کودکان ضروری بوده و از مبتلا شدن آنان به کم خونی جلوگیری می‌نماید.

۵. افزایش قدرت ذهنی
موز سوخت خوبی برای مغز می‌باشد. پتاسیم موجود در موزبه جریان خون و ایجاد انرژی کمک می‌کند.

همچنین موز موجب افزایش قدرت تمرکز فرزندانتان می‌شود.

شما می‌توانید به عنوان تغذیه‌ای برای مدرسه و یا میان وعده‌ای در خانه به فرزندانتان موز دهید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

جملاتی که هیچ زنی نباید به شوهرش بگوید

برخی روان شناسان معتقدند، زن ها باید از برخی از سخنان  که شوهرشان را آزرده خاطر می کند بپرهیزند. ۴ مورد از این جملات شوهر آزار بدین قرار است. با مجله جشن عروسیهمراه باشید

در زندگی زناشویی هرگز نباید زن و شوهر به یکدیگر دروغ بگویند و همیشه و در همه حال باید با یکدیگر رو راست باشند. ولی با این حال یک سری موارد هستند که اگر راست آن ها را به همسرتان بگویید می تواند به رابطه زناشویی تان صدمه وارد نماید. این جمله به معنای شروع دروغگویی در زندگی زناشویی تان نیست، بلکه ما به شما می گوییم لزومی ندارد این موارد را به همسرتان بگویید

در زندگی زناشویی هم، مثل همه موارد دیگر، بی شک راست باید گفت و جز راست نباید گفت. این درست؛ اما هر راست را باید گفت؟ بنا بر این گزارش، برخی روان شناسان معتقدند، زن باید از برخی از سخنان راست که شوهرش را آزرده خاطر می کند بپرهیزد. ۴ مورد از این راست های شوهر آزار بدین قرار است.

از مادرت منتفرم

ممکن است به دلیل یک سری اختلاف نظرهایی که همیشه بین عروس و مادر شوهر وجود دارد شما میانه خوبی با مادر همسرتان نداشته باشید. اما دلیل ندارد این جمله را بر زبان آورید. گفتن این جمله مانند زدن تیری به قلب همسرتان است. هر چه باشد آن زن مادرش است. این مساله تقریبا در مورد تمام خانواده درجه یک مردان صدق می کند

از ازدواج با تو پشیمانم 

پستی و بلندی در هر زندگی زناشویی ای وجود دارد و عاشق ترین زوج ها هم مممکن است اختلافاتی با یکدیگر داشته باشند. اگر شما هم با همسرتان دعوا کرده اید،  حتی در بدترین شرایط این جمله را بر زبان نیاورید، زیرا در آن لحظه شما فقط عصبانی هستید. ( مگر در مواردی که همسرتان مشکلی جدی و بزرگی مانند خیانت، اعتیاد و … داشته باشد. که در این موارد هم باز مشکل حل شدنی است )

فلان پسر را میبینی، او قبلا خواستگار من بود 

گفتن این جمله به شوهرتان مانند این حرف است که شما هنوز هم میخواهید با آن پسر ازدواج نمایید و این بدترین چیز برای یک مرد است. فراموش نکنید شما دیگر یک زن متاهل هستید و باید یک سری موارد را دیگر فراموش نمایید

خواستگار قبلی من وضعیت مالی خوبی داشت 

این جمله هم مانند جمله قبلی یکی از  جمله های سمی در زندگی زناشویی می باشد که می تواند اعتماد به نفس همسرتان را ویران نماید. باز هم می گوییم که شما وقتی ازدواج کرده اید دیگر نباید به اتفاقات گذشته فکر کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

قرص لاغری چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

در این مقاله از مجله عروسی به بررسی عوارض داروهای لاغری خواهیم پرداخت پس افرادی که به دنبال لاغری از این طریق هستند حتما این مطلب را مطالعه نمایند. عوارض قرص لاغری بسته به نوع دارو و نحوه کارکرد آن متفاوت می باشد. داروهای نوع محرک مانند phentermine می توانند منجر به بی خوابی شوند، فشار خون را بالا ببرند، ضربان قلب را سریعتر کنند، باعث بی قراری و اضطراب شوند، وابستگی به دارو ایجاد نمایند و در نهایت نشانه های کنار گذاشتن و قطع مصرف را بروز دهند.

داروهایی که با جذب چربی تداخل ایجاد می کنند مثل ارلیستات، می توانند مدفوع نرم، گاز و نفخ را ایجاد نمایند. قرص لاغری و کاهش وزنی که بر روی انتقال دهنده های عصبی در مغز تاثیر می گذارند مانند Belviq، می توانند با سردرد، حالت تهوع، استفراغ، یبوست، خشکی دهان و سرگیجه مرتبط باشند. بیشتر داروهای کاهش وزن نوع محرک تنها برای کاربرد کوتاه مدت توصیه می شوند زیرا می توانند باعث وابستگی فرد به دارو شوند. با اینحال ارلیستات را می توان برای کاهش وزن طولانی مدت مورد استفاده قرار داد. شما می توانید این دارو را بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید. داروهای جدید تجویزی برای کاهش وزن همچون Qsymia،Belviq،Contrave و Saxenda را تنها زمانی می توان به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار داد که کاهش وزن مناسب و کافی رخ داده باشد. اگر ۳ الی ۴ درصد از کاهش وزن بعد از ۱۲ الی ۱۶ هفته رخ نداد، درمان طولانی مدت معمولا متوقف می شود.

قرص لاغری معمولا به همراه رژیم غذایی کم کالری و برنامه تمرین ورزشی تایید شده توسط پزشک به کار می روند. هم چنین بهتر است بدانید که بیشتر افراد بعد از قطع مصرف قرص لاغری برخی از وزن از دست داده شده یا کل آن را دوباره به دست می آورند.

قرص لاغری گیاهی

اگر به کاهش وزن علاقه داشته باشید ممکن است به داروهای گیاهی یا طبیعی روی بیاورید. این محصولات ادعا می کنند که به طور معجزه آسایی چربی های بدنی را از بین می برند و به راحتی باعث کاهش وزن می شوند. آنها ادعا می کنند در عرض یک هفته ۱۰ پوند از وزن شما را می کاهند. اما به خاطر داشته باشید که بیشتر این محصولات تقلبی هستند. باید بدانید که مکمل های غذایی بدون نسخه توسط FDA تایید نشده اند.

معمولا بیشتر متخصصان هشدار می دهند که چنین مکمل هایی زیاد موثر نیستند و می توانند عوارض جانبی شدیدی در پی داشته باشند. هم چنین محصولاتی در بازار یافت شده که در برگیرنده داروی تجویزی سیبوترامین هستند که از بازار ایالت متحده آمریکا در سال ۲۰۱۰ جمع آوری شد. FDA بیان می کند که به خاطر مصرف چنین محصولات خطرناکی، افراد ممکن است جان خود را از دست بدهند. تقریبا هر هفته، این سازمان برخی از مکمل های غذایی را به خاطر خطراتی که برای سلامتی انسان ها دارند از بازار جمع می کند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ این سازمان در مورد کپسول های حاوی سیبوترامین، فنول فتالئین و دیکلوفناس هشدار داد. سیبوترامین می تواند باعث افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب در برخی از بیمارانی که سابقه بیماری های عروق کرونری، نارسایی احتقانی قلب ، سکته و آریتمی دارند شود. فنول فتالئین قبلا در ملین های بدون نسخه مورد استفاده قرار می گرفت اما از بازار ایالت متحده آمریکا جمع آوری شد. خطرات مرتبط با این ماده می تواند در برگیرنده دردهای شکمی شدید، ضربان قلب نامنظم، سرطان در صورت استفاده طولانی مدت باشد. دیکلوفناس یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که می تواند در بیمارانی که سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را مصرف می کنند عوارض جانبی شدیدی را ایجاد نماید. در دسامبر سال ۲۰۱۵، سازمان FDA ده ها محصول دیگر را که برای کاهش وزن به کار می رفتند از بازار جمع آوری کرد. این محصولات نیز حاوی سیبوترامین و فنول فتالئین هستند. نمونه های متعدد دیگری در این زمینه وجود دارد.

اگر می خواهید محصولی را برای کاهش وزن و تناسب اندام مورد استفاده قرار دهید حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. هرگز محصولاتی که تاییدیه بهداشت ندارند را نخرید. برخی از این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده ناشناخته هستند و می توانند به بدن آسیب جدی وارد نمایند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

نکات رنگ موی آقایان برای شب عروسی

آقایان هم رنگ کردن موها را دوست دارند به ویژه اگر صحبت از شب عروسی شان باشد. چه صحبت از نگه داشتن رنگ طبیعی و جوان خود و چه صحبت از امتحان رنگ های متفاوت باشد، موضوع رنگ موی آقایان روز به روز بیشتر می شود.

رنگ کردن مو تصمیم آسانی نیست. در واقع این کار، نوعی سرمایه گذاری است که زمان، تلاش و توجه می طلبد. پس دست خالی به آرایشگاه نروید و برای راهنمایی هایی که برای تصمیم درست به آنها نیاز دارید، به خواندن این مقاله از مجله عروسی بپردازید.

رنگ موی آقایان

یک آرایشگاه مردانه خوب را انتخاب کنید و کار را به آرایشگری بسپارید که موهای شما را رنگ می کند. چرا که آنها در قبال شما مسئولند و مطمئنا نمی خواهند تا زمانی که کاملا راضی باشید آنجا را ترک کنید. اما بهتر است که برای نوع رنگی که می خواهید، تا حدودی ایده مشخصی داشته باشید. به طور ایده آل تنها چند عدد عکس از رنگ مویی که دوست دارید پیدا کنید و سپس برای مشورت ابتدایی با آرایشگر خود آن ها را همراه داشته باشید.

این کار را در خانه انجام ندهید

همانطور که موهای سرتان را خودتان کوتاه نمی کنید، در مورد رنگ کردن مو هم همین تفکر را داشته باشید. آرایشگران رنگ مو حرفه ای هستند و درباره اینکه چطور رنگ را خوب دربیاورند، اطلاعات زیادی دارند. رنگ موی آقایان در سالن آرایش، ممکن است گران باشد اما مهم است که با یک آرایشگر حرفه ای مشورت کنید تا از درست بودن رنگ مویی که دارید مطمئن شوید و به موهای خود صدمه نزنید.

انتخاب رنگ مو از روی رنگ پوست

بهترین راه برای انتخاب رنگ، این است که ببینید چه چیزی به ظاهر کلی شما می آید. رنگ پوست و بازی با رنگ ها می توانند به شما نشانه هایی بدهند اما یک آرایشگر خوب می تواند به شما کمک کند با رنگ های بیشتری خوب بنظر بیایید. تفکر شما درباره استایل شخصی و سلیقه مثل اینکه برای شب عروسی تان چطور دوست دارید لباس بپوشید، می تواند رنگ انتخابی شما را مشخص کند.

رنگ موی خاکستری

رنگ موی آقایان تنها برای پوشاندن موهای خاکستری نیست و نباید هم اینطور باشد. مردان با موی خاکستری عالی به نظر می رسند. موی خاکستری، بسیار خاص و جذاب است و خودتان آن را بدست آورده اید پس آن را قبول کنید. اما اگر این رنگ مو چیزی است که به شما نمی آید بهتر است بیشتر آن را استتار کنید تا اینکه کامل بپوشانیدش. هرچه طبیعی تر این کار را انجام دهید بهتر است.

قبل رنگ استحمام نکنید

قبل اینکه به آرایشگاه موردنظر خود بروید، حمام نکنید. خودتان باید برای رنگ کردن موی خود از قبل برنامه ریخته باشید. دو یا سه روز قبل از زمان قرار خود با آرایشگر، دیگر حمام نروید. این کار به روغن های طبیعی اجازه می دهد تا روی مو و پوست سر شما شکل بگیرند و به عنوان محافظی طبیعی برای مواد شیمیایی موجود در رنگ مو استفاده می شوند.

محافظت از موها

رنگ مو می تواند باعث خشکی و صدمه به موهای شما شود. اگر موهای در حال ریزشی دارید، باید از پروسه های سنگین رنگ کردن مو دوری کرده و روشی سبک تر را در پیش بگیرید. مطمئنا به مردانی که نگران ریزش موی خود هستند، پروسه دوگانه یعنی استفاده از دکلره و بعد رنگ، توصیه نمی شود. زیرا این مواد به خودی خود می توانند باعث ریزش مو شوند.برای حفظ نرمی مو بهتر است بعد از آرایشگاه، هفته ای یکبار موهای خود را با نرم کننده شست و شو دهید.

محافظت از رنگ مو

زمانی که موهای رنگ شده شما عالی و مدنظر شما باشد، می خواهید تا زمان ممکن آن رنگ را نگاه دارید. رنگ خوب به مراقبت خانگی مناسب برای باقی ماندن نیاز دارد. باید از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص موهای رنگ شده طراحی شده اند، شامپوهایی که طراوت رنگ مو را نگه داشته و در برابر کم رنگ شدن و پاک شدن، از آن محافظت می کنند. مطمئن شوید شامپوهایی که استفاده می کنید بدون سولفات باشد.

  • جشن عروسی