عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

همسر درونگرا چه ویژگی هایی دارد؟

اگر بحث های مختلف و دیدگاه‌های متفاوت در خودشناسی و شخصیت شناسی را کنار یکدیگر بگذارید و مقایسه کنید، کمتر واژه‌ و اصطلاحی را می بینید که به اندازه درونگرایی و برونگرایی مورد توجه قرار گرفته باشند. حتی شاید بتوان گفت این دو مفهوم به نوعی مخرج مشترک رایج ترین نظریه های شخصیت شناسی محسوب می‌شوند.

این مقاله از مجله عروسی اختصاصاً به بررسی تعریف درونگرایی و ویژگی های همسر درونگرا اختصاص یافته است. اما قطعاً با مطالعه این مقاله تصویر واضحی از مفهوم برونگرایی نیز در ذهن شما شکل خواهد گرفت، پس با ما همراه باشید.

منظور از درونگرایی یک فرد این است که او تمایل بیشتری دارد که توی لاک خودش باشد. درون گراها معمولا احساسات و فکرهای خود را تجزیه و تحلیل می کنند و منبع انرژیشان را از تنهایی و خلوت به دست می آورند، یعنی وقتی حالشان خوب نیست و نیاز به تجدید قوا دارند، تنهایی برایشان حکم منبع تجدید قوا را دارد.

یک همسر درونگرا علاقه‌مند به احساسات و افکار خودش، نیازمند به داشتن قلمرو شخصی، کم‌حرف، ساکت و متفکر است. دوستان زیادی ندارد. در جمع نا آشنا ساکت اما در جمع دوستان خود راحت است. در ارتباط برقرار کردن با افراد جدید مشکل دارد و از دید و بازدید‌های غیرمنتظره و ناگهانی بیزار است. هر گاه فرصتی برای استراحت پیدا می کند، اغلب ترجیح می دهد با خود باشد، کتاب بخواند، بازی های ویدیویی انجام دهد و یا صرفاً به موسیقی گوش کند.

همسر درونگرایتان با وجود اینکه در بیشتر مواقع همان احساسی را دارد که یک فرد برونگرا دارد، اما نمی داند چطور احساس خود را بیان کند و یا اصلا احساس نمی کند لازم است فکر و احساس و هیجان خود را بروز بدهد. اگر از همسر درونگرا خود سوالی بپرسید که جوابش بله یا خیر است، قطعا فقط در همین حد جواب خواهید شنید:بله یا خیر. پس بهتر است سوالتان را جور دیگری مطرح کنید مثلا نظرت در مورد لباس جدیدم چیست؟ یا اینکه سعی کنید نظرش را با پرسیدن سوال های پیاپی به دست بیاورید و او را به مکالمه بکشید تا میل و گرایش برونگرای شما هم راضی شود. درونگراها می شنوند، پردازش می کنند، به فکر فرو می روند، جواب کوتاه می دهند و دوباره به فکر فرو می روند.

برخلاف تصور عموم که فکر می کنند فرد درونگرا بی احساس و بی تفاوت نسبت به اطرافیانش است، یک همسر درونگرا مشتاق و احساساتی است ولی معمولاً احساساتش را بیان نمی کند.

در بین انبوه مردم بودن او را خسته می کند، البته این خصوصیات هیچ ارتباطی با کمرویی و عدم اعتماد به نفس همسر درون گرایتان ندارد. ممکن است او خیلی هم با اعتماد به نفس باشد.

 اهل عبرت گرفتن از دیگران بوده و از در میان گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگران خودداری می کند. از قوانین خشک بیزار است و خواهان آزادی می باشد. همسر درونگرا مایل به رویکردی آهسته اما دقیق است. تمرکزش زیاد است، برای تصمیم گیری به زمان نیاز دارد و پیش از حرف زدن می اندیشد.

شاید جالب باشد بدانید حدود ۶۵ درصد نوابغ را درون گرایان تشکیل می دهند و و آنها اهل ایده و عقاید نو هستند.

  • ۹۷/۰۴/۲۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی