عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

قرص لاغری چه عوارضی می تواند داشته باشد؟

در این مقاله از مجله عروسی به بررسی عوارض داروهای لاغری خواهیم پرداخت پس افرادی که به دنبال لاغری از این طریق هستند حتما این مطلب را مطالعه نمایند. عوارض قرص لاغری بسته به نوع دارو و نحوه کارکرد آن متفاوت می باشد. داروهای نوع محرک مانند phentermine می توانند منجر به بی خوابی شوند، فشار خون را بالا ببرند، ضربان قلب را سریعتر کنند، باعث بی قراری و اضطراب شوند، وابستگی به دارو ایجاد نمایند و در نهایت نشانه های کنار گذاشتن و قطع مصرف را بروز دهند.

داروهایی که با جذب چربی تداخل ایجاد می کنند مثل ارلیستات، می توانند مدفوع نرم، گاز و نفخ را ایجاد نمایند. قرص لاغری و کاهش وزنی که بر روی انتقال دهنده های عصبی در مغز تاثیر می گذارند مانند Belviq، می توانند با سردرد، حالت تهوع، استفراغ، یبوست، خشکی دهان و سرگیجه مرتبط باشند. بیشتر داروهای کاهش وزن نوع محرک تنها برای کاربرد کوتاه مدت توصیه می شوند زیرا می توانند باعث وابستگی فرد به دارو شوند. با اینحال ارلیستات را می توان برای کاهش وزن طولانی مدت مورد استفاده قرار داد. شما می توانید این دارو را بدون نسخه از داروخانه ها تهیه کنید. داروهای جدید تجویزی برای کاهش وزن همچون Qsymia،Belviq،Contrave و Saxenda را تنها زمانی می توان به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار داد که کاهش وزن مناسب و کافی رخ داده باشد. اگر ۳ الی ۴ درصد از کاهش وزن بعد از ۱۲ الی ۱۶ هفته رخ نداد، درمان طولانی مدت معمولا متوقف می شود.

قرص لاغری معمولا به همراه رژیم غذایی کم کالری و برنامه تمرین ورزشی تایید شده توسط پزشک به کار می روند. هم چنین بهتر است بدانید که بیشتر افراد بعد از قطع مصرف قرص لاغری برخی از وزن از دست داده شده یا کل آن را دوباره به دست می آورند.

قرص لاغری گیاهی

اگر به کاهش وزن علاقه داشته باشید ممکن است به داروهای گیاهی یا طبیعی روی بیاورید. این محصولات ادعا می کنند که به طور معجزه آسایی چربی های بدنی را از بین می برند و به راحتی باعث کاهش وزن می شوند. آنها ادعا می کنند در عرض یک هفته ۱۰ پوند از وزن شما را می کاهند. اما به خاطر داشته باشید که بیشتر این محصولات تقلبی هستند. باید بدانید که مکمل های غذایی بدون نسخه توسط FDA تایید نشده اند.

معمولا بیشتر متخصصان هشدار می دهند که چنین مکمل هایی زیاد موثر نیستند و می توانند عوارض جانبی شدیدی در پی داشته باشند. هم چنین محصولاتی در بازار یافت شده که در برگیرنده داروی تجویزی سیبوترامین هستند که از بازار ایالت متحده آمریکا در سال ۲۰۱۰ جمع آوری شد. FDA بیان می کند که به خاطر مصرف چنین محصولات خطرناکی، افراد ممکن است جان خود را از دست بدهند. تقریبا هر هفته، این سازمان برخی از مکمل های غذایی را به خاطر خطراتی که برای سلامتی انسان ها دارند از بازار جمع می کند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ این سازمان در مورد کپسول های حاوی سیبوترامین، فنول فتالئین و دیکلوفناس هشدار داد. سیبوترامین می تواند باعث افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب در برخی از بیمارانی که سابقه بیماری های عروق کرونری، نارسایی احتقانی قلب ، سکته و آریتمی دارند شود. فنول فتالئین قبلا در ملین های بدون نسخه مورد استفاده قرار می گرفت اما از بازار ایالت متحده آمریکا جمع آوری شد. خطرات مرتبط با این ماده می تواند در برگیرنده دردهای شکمی شدید، ضربان قلب نامنظم، سرطان در صورت استفاده طولانی مدت باشد. دیکلوفناس یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی است که می تواند در بیمارانی که سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی را مصرف می کنند عوارض جانبی شدیدی را ایجاد نماید. در دسامبر سال ۲۰۱۵، سازمان FDA ده ها محصول دیگر را که برای کاهش وزن به کار می رفتند از بازار جمع آوری کرد. این محصولات نیز حاوی سیبوترامین و فنول فتالئین هستند. نمونه های متعدد دیگری در این زمینه وجود دارد.

اگر می خواهید محصولی را برای کاهش وزن و تناسب اندام مورد استفاده قرار دهید حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. هرگز محصولاتی که تاییدیه بهداشت ندارند را نخرید. برخی از این محصولات حاوی مواد تشکیل دهنده ناشناخته هستند و می توانند به بدن آسیب جدی وارد نمایند.

  • ۹۷/۰۴/۲۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی