عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

۱۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


رولت کدو سبز یک فینگرفود ساده و لذیذ

رولت کدو سبز یک فینگرفود سالم و خوشمزه است که هم برای غذای اصلی و هم به عنوان پیش غذا می توان آن را سرو کرد. مواد میان رولت را می توان بسته به ذائقه و سلیقه تغییر داد. در این مقاله از مجله جشن عروسی قصد داریم به طرز تهیه رولت کدو سبز بپردازیم که می توان از آن در مجالس و مهمانی ها استفاده نمود. با ما همراه باشید.

مواد لازم رولت کدو سبز

کدو سایز متوسط ۴ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
پیاز داغ ۲ قاشق غذا خوری
آرد ۱ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا ۴ قاشق غذا خوری
فلفل و زردچوبه و نمک به مقدار لازم

مواد داخل رولت

فیله گوجه نگینی خرد شده
ریحان خرد شده
سیر خرد شده
پنیر خامه ای
ماست خامه ای

طرز تهیه رولت کدو سبز

– کدو سبزها را پوست کنده و رنده درشت می زنیم.
– کدوها را درون یک تابه ریخته و روی حرارت گذاشته و مرتب هم می زنیم تا کاملاً آب آن خشک شود.
– بعد از سرد شدن پوره کدو، تخم مرغ ها و آرد و ادویه و پیاز داغ را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.
– در سینی فر کاغذ روغنی انداخته و مایه کوکو رو روی اون پهن می کنیم.
– سپس پنیر پیتزا را روی مواد ریخته و در حدود یک ربع در فر گرم می گذاریم.
– از فر درآورده و صبر می کنیم تا خنک شود.
– از مواد دلخواه روی کدوها ریخته و با دقت به کمک همان کاغذ روغنی رول می کنیم.
– رولت کدو سبز را یک ساعتی در یخچال می گذاریم تا خودش را بگیرد سپس برش زده و میل نمایید.

نکته: برخی کدوی رنده شده آب گرفته را با پیاز رنده شده آب گرفته و یک سیب زمینی آب پز مخلوط می کنند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

    دست یابی به آرامش و احساس خوشبختی، یکی از دلایل اصلی بسیاری از جوانان برای ازدواج است.

به این سه سوال ، دقت کنید:

اگر آمار بگیریم واقعا چند درصد از زوج های کشورمان، زندگی مشترک موفقی دارند؟ ما که سرمان را هر طرف می چرخانیم صدای ناله بلند است. می شود به من بگویید ازدواج واقعا برای چیست؟

این قدر که شما در صفحه تان تبلیغ ازدواج را می کنید باید به این سوال من هم پاسخ دهید که ازدواج برای رسیدن به آرامش است یا برای ادامه نسل یا … ؟ در این دوره زمانه، همه چیز خیلی سخت و پیچیده شده. می شود راستش را بگویید که آیا آرامش واقعی با ازدواج حتما به دست می آید یا خیر؟

پسری ۲۴ ساله ام. همه دور و بری هایم از ازدواج نالان هستند. به شوخی و گاهی هم جدی به من می گویند که خودت را در چاه نینداز. دوست دارم ازدواج کنم اما نمی خواهم مثل آن ها شوم. چاره ای هست یا ماهیت ازدواج همان است؟

در ادامه مطلب توضیحاتی برای تان در این باره داریم ، با مجله جشن عروسی همراه شوید

ضرب المثلی که دردسرساز شده است 

از قدیم گفته اند که ازدواج مانند هندوانه در بسته است و نمی توان آینده اش را دید، در حالی که می توان با داشتن آگاهی و استفاده از تجربیات دیگران انتخابی درست داشت و از بروز مشکلات در آینده تا حدود بسیار زیادی جلوگیری کرد.

بنابراین این ضرب المثل نباید به باور جوانان تبدیل شود. بیشتر دلایل شکست در ازدواج مربوط به آگاهی نداشتن دو طرف از نحوه انتخاب شریک مناسب زندگی خود است. قبل از ازدواج شرط هایی وجود دارد که توجه به آن ها می تواند بسیاری از افراد را که در آستانه ازدواج قرار دارند و در انتخاب خود دو دل هستند، نجات دهد. با تمام این تفاسیر و نقل قول هایی که وجود دارد به راستی ازدواج چیست؟

ازدواج چی نیست و چی هست؟! 

ازدواج ادامه روابط سطحی بعضی دختر و پسرها نیست، ازدواج ادامه توهمات مجردی نیست، ازدواج سه روز آشنایی و سی سال تحمل نیست، ازدواج همسر را به دلیل فرزند تحمل کردن نیست، ازدواج وعده تا آخر عمر خوشبختت می کنم نیست، ازدواج درمان نواقص شخصیتی و بیماری های روحی و روانی یکی از دو طرف نیست و ازدواج امید به تغییر طرف مقابل و اصلاح او هم نیست.

در طرف دیگر، ازدواج شناخت متقابل داشتن، آگاهی متقابل داشتن، انعطاف متقابل داشتن و هنر عشق ورزیدن است. ازدواج تعهدی است رسمی برای پذیرش و درک متقابل به منظور تشکیل زندگی خانوادگی تا زوج در سایه آن در مسیر معین و شناخته شده ای از زندگی به سمت موفقیت قرار گیرند.

این تعهد با رضایت زوج ها و بر مبنای آزادی کامل دو طرف شکل می گیرد. ازدواج یعنی برداشتن باری که برای آن به نیروی دوستی همراه و مورد اعتماد نیاز است یعنی همبستگی یعنی تکمیل پازل نیمه کاره ای که فقط با حضور یک همراه و همسر کامل می شود.

ازدواج فقط یک رابطه عاطفی نیست 

ازدواج مبنای مشخصی دارد. زندگی مشترک می تواند به رشد فکری، روان شناختی و اجتماعی، شغلی و ارتباطی بینجامد و بیشترین هدف جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله از ازدواج، یافتن یک همسر بدون توجه به میزان تشابه دیدگاه ها و باورهای خودشان با اوست.

این رویکرد دلایلی مانند فشار خانواده ها، ترس از تنها ماندن، تکیه به همسر از نظر اقتصادی یا چشم و هم چشمی دارد. یکی از دلایل انتخاب نادرست همسر و بروز طلاق و گلایه و شکایت های نسل جوان امروز بی اطلاعی از هدف واقعی ازدواج است. زمانی که جایگاه والدین در خانواده به درستی تعریف نشده و روابط عاطفی اعضای خانواده سطحی است جوانان به دنبال کسی می گردند که با او رابطه عاطفی برقرار کنند و این روابط با همین شیوه ادامه پیدا می کند و به ازدواج منجر می شود.

در زمینه هدف گذاری برای ازدواج خانواده ها از آموزش کافی برخوردار نیستند چون خانواده که رکن اصلی در ازدواج جوانان است بیشتر به معیارهای ظاهری توجه دارد و به اشتراک باورها، شباهت نظام ارزشی و … توجهی نمی کند. همین مسئله باعث شده دوام ازدواج ها بسیار کم باشد چون جوانان با باورهای نادرستی وارد رابطه ازدواج شده اند و نداشتن آگاهی، سازگاری آنان را طی زندگی مشترک بسیار کاهش داده است.

برای رسیدن به آرامش در زندگی مشترک، یک تلاش مشترک لازم است. هرگز قادر نخواهید بود به تنهایی و به صورت یک طرفه معنای آرامش را در زندگی مشترک درک کنید. اگر جوانان در زندگی مشترک روش درست زندگی کردن را بلد نباشند و به آرامش نرسند هیچ گونه امکاناتی نمی تواند حس خوشبختی را در قلب شان ایجاد نماید.

باید به این مسئله توجه کنید که آرامش واقعی در پرتو چیست؟ چه چیزی شما را به آن اصول اصلی آرامش می رساند؟

توصیه هایی برای خوشبختی زوج ها 

آرامش و خوشبختی از آسمان به دامن کسی نمی افتد.  کافی است آستین ها را بالا بزنید و کاری کنید که در کنار همسرتان در کمال آرامش و خوشبختی زندگی کنید. این آرزوی تمام جوانان است و برای تحقق آن کافی است پنج پیشنهاد ساده را رعایت کنید که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

دنیای زنانه و مردانه را بشناسید: اگر دنیای همسرتان را نشناسید گرفتار دنیای سوء  تفاهم ها می شوید و آن وقت هر روز از هم فاصله می گیرید. راهکار بسیار آسان است. کافی است با هم قرار بگذارید تا درباره احساسات و نوع برداشت های هم حرف بزنید. هیچ وقت خود را در نقطه مجهول قرار ندهید نقطه مجهول باعث نداشتن آرامش می شود.

احساسات خود را پنهان نکنید: محبت زوج برای شعله ور شدن نیاز به هیزم عشق دارد. محبتی که در قلب تان احتکار شود و بخواهید با عمل و در طول زمان به همسرتان نشان دهید، نمی تواند به شعله ور شدن این آتش کمک کند. بهتر است به او بگویید که چقدر برایتان مهم است. معجزه کلمات را فراموش نکنید.

به هم اعتماد کنید: اگر می خواهید در زندگی مشترک، درگیر دعواهای بی پایه و اساس نشوید تا آرامش تان به هم نخورد فراموش نکنید که باید به شریک زندگی تان اعتماد داشته باشید. البته باید حواس تان به همسر و دوستان و حال و هوایش باشد اما گرفتار شک و بددلی نشوید که بهترین زندگی ها را خراب می کند.

حرف بزنید و بخندید: با هم حرف بزنید، گفت و گو کنید، بخندید و مطمئن باشید که شرایط زندگی به هر سمت هم تغییر کند با حرف زدن، گفت و گو کردن و خندیدن می توانید از پس آن بر بیایید.

صبر، صبر و صبر: رویای زندگی بدون مشکل در بسیاری از مواقع باعث می شود شما و همسرتان آرامش را تجربه نکنید.

صبر کردن در مقابل خصوصیاتی که از همسرتان نمی پسندید، مشکلات مالی و اختلاف نظرها می تواند کمک کند تا آرامش رابطه تان به هم نخورد پس صبر را در راس زندگی خود قرار دهید.

آرامش یکدیگر را تضمین کنید 

نکته پایانی هم این که زوج های موفق و خوشبخت کار خاصی انجام نمی دهند، آن ها فقط آرامش یکدیگر را تضمین می کنند. بنابراین تمام تلاش تان را بکنید که در طول زندگی با وجود شرایط متفاوت، آرامش روحی همسرتان را خدشه دار نکنید. اگر هر کدام از شما حواس تان به یکدیگر باشد آن وقت در کنار هم خوشبخت خواهید بود.

ازدواج همانند قدرت، پول و موقعیت اجتماعی بالا، وسیله و راهی برای رسیدن به هدف های بزرگ تر و مهم تر است. زن و مرد فقط برای تداوم نسل با هم ازدواج نمی کنند.

آن ها برای برطرف کردن نیازهای عاطفی، احساسی، جنسی، مالی، حمایتی و … با هم وارد یک رابطه می شوند. به خاطر داشته باشیم با رفع نیازهاست که دوطرف به آرامش و تعادل خواهند رسید و در مسیر پویایی و تکامل قرار می گیرند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


برای همه ما انسان ها لمس یا نوازش شدن بسیار رضایت بخش است اما کمتر کسی درباره فواید لمس کردن در تقویت رابطه جنسی میداند. با مجله جشن عروسی همراه شوید…

آیا اصلا مهم است که چه قسمتی از بدن لمس شود؟

همانطور که تحقیقات نشان داده اند بله بسیارمهم است.

در یک تحقیق آنلاین از مردم بین ۲۰ تا ۴۰ سال این سوال پرسیده شد: دوست دارید همسرتان چه قسمتی از بدنتان را لمس کند؟ یک یا چند قسمت را نام ببرید.

انتظار می رفت پاسخ سوال بین مردها و زن ها متفاوت باشد اما جالب اینجاست که بیشتر مردم نقاط مشابهی را ترجیح می دادند.

نقاطی که همه ما دوست داریم لمس شود شامل موارد زیر است:

زنان 

کمر

گردن

پا و ران

مردان 

کمر

گردن

سر و مو

قبل از این که درباره نتایج تحقیقات توضیح دهیم بیایید درباره اهمیت لمس کردن در تقویت رابطه بدانیم.

چرا لمس کردن مهم است؟ 

لمس کردن و لمس شدن از فعل و انفعالاتی است که در سلامت و تندرستی انسان ها نقش بسیار مهمی دارد.

تحقیقات زیادی ثابت کرده اند که انسان ها به خصوص کودکان به اندازه غذا و آب به لمس کردن نیازمند هستند. لمس کردن فواید بیشماری دارد از کاهش استرس گرفته تا تقویت روحیه و حتی کاهش درد.

    انسان ها دو سیستم لمسی دارند. عملی و عاطفی. مورد دوم توسط مجموعه ای از سنسورها و رشته های عصبی دریافت می شود و اطلاعات را بسیار آهسته تر منتقل می کند. مثل آغوش یک دوست، لمس کردن یک کودک توسط مادر یا رابطه زناشویی بین همسران. تمام این موارد قسمت هایی از مغز که برای لمس پیوند اجتماعی مهم هستند را فعال می نماید.

محققان حتی روی گروهی به نام “گرسنه پوست” مثل زندانیان و کسانی که تنها زندگی می کردند تحقیقاتی انجام دادند. گروهی که از لمس کردن و تماس جسمی محروم بودند. این گروه بیشتر گرفتار افسردگی ومشکلات جسمی و ذهنی بودند.

نتایج آمار 

برای رسیدن به پاسخ این سوال که مردم بیشتر ترجیح می دهند کدام قسمت از بدنشان لمس شود از مردم ۲۰ الی ۴۰ ساله که ۵۳ درصد آن ها زن و ۴۷ درصد مرد بودند این سوال پرسیده شد: ترجح می دهید همسرتان کدام قسمت از بدنتان را لمس کند؟ و آن قسمت ها را نام ببرید.

کمر 

بیشتر مردم “۶۴ درصد زنان و ۵۰ درصد مردان” ترجیح می دهند که از قسمت کمر نوازش شوند.

در واقع کمر راحت ترین قسمت بدن در هر زمان و هر مکان برای لمس شدن است.

علت رضایت بخش بودن نوازش های رمانتیک آزاد شدن اکسی توسین یا همان هورمون عشق است.

سطح اکسی توسین هنگام آغوش گرفتن و لمس کردن افزایش می یابد و مقدار این هورمون در افرادی که در رابطه هستند بیشتر است تا کسانی که مجرد هستند.

گردن 

گردن قسمت خاصی از بدن است و تحقیقات نشان داده است که مردم دوست ندارند غریبه ها و یا حتی خویشاوندان دور این قسمت از بدنشان را لمس کند.

اما در مورد همسر کاملا متفاوت است. لمس کردن گردن توسط همسر برای مردم بسیار رضایت بخش است و در آمار به دست آمده ۵۵ درصد زنان و ۳۹ درصد مردان تمایل بیشتری به لمس کردن گردن توسط همسرشان نشان داده اند.

بازو، پا، سر و شانه ها 

قسمت های دیگری که زنان تمایل زیادی به لمس شدن دارند پاها (۲۵%) و شانه ها (۲۳%) است.

اما مردها لمس شدن سر و موها را بیشتر از پاها و بازوها ترجیح می دهند.

تنها ۸ درصد زنان ادعا کرده اند که نوازش شدن بازوها را دوست دارند. شاید از راز نقاط تحریک کننده ای که بازوها و پاها دارند آگاه نیستند. به عنوان مثال داخل مچ دست، پاها و پشت زانوها.

در دنیای پر مشغله امروزی که انسان ها تمام وقتشان را صرف کار می نمایند یک حرکت ساده مثل آغوش یا نوازش می تواند برای تقویت رابطه جنسی بسیار مفید باشد. ساده تر بگویم کمبود تماس فیزیکی طرفین را از هم دور می کند. اگر می خواهید رابطه بهتری داشته باشید تنها با یک لمس یا نوازش ساده می توانید گرما را به رابطه برگردانید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


ریشه های اقتصادی در اختلاف زوجین

متاسفانه برخی از اختلاف زوجین در زندگی مشترک ریشه در مسائل اقتصادی دارد. در این مقاله از مجله عروسی به بررسی برخی از دلایل اقتصادی اختلاف زوجین خواهیم پرداخت.

۱- نداشتن مسکن و ناراحتی زوجین از اجاره نشینی یا سکونت در محل های نامناسب.

۲- درآمد زنان که در دنیای صنعتی و یا نیمه صنعتی وارد بازار کار شده اند، برای خانواده مطرح است و از آنجا که تأمین هزینه خانواده و نفقه زن بر عهده مرد است. اکثر اوقات بین زن و مرد در هزینه کردن درآمد زن اختلاف وجود دارد و گاه مشاجره و ناسازگاری در پی می آورد.

۳- چون زن بیشتر وقت خود را در خانه می گذراند و به علاوه کار آشپزی و نظافت و سایر امور خانه به عهده اوست لذا رغبت زیادی به استفاده از وسایل مدرن نشان می دهد و فشار زیادی برای خرید آنها به شوهر وارد می کند و چون غالباً تهیه آنها برای شوهر میسر نیست، اختلاف و ناسازگاری پیش می آید.

۴- بالا بودن هزینه های زندگی و احتمالاً مهمانداری از خانواده های وابسته.

۵- شوهرانی که به خاطر ثروت زن با وی ازدواج کرده اند و در عمل زن ثروت خود را در اختیار آنان نمی گذارد.

۶- رفاه طلبی بعضی زنان که بدون توجه به درآمد شوهر به خریدهای غیر ضروری می پردازند.

۷- زنان اسراف کاری که قناعت و صرفه جویی برای آنان مطرح نیست و در مهمانی و مصرف آب و برق و تلفن و سایر موارد هزینه های زیادی به خانواده تحمیل می کنند، موجبات نارضایتی و در نتیجه ناخشنودی همسر خود را فراهم می کنند.

۸- شوهری که زیر بار هزینه های خانواده، کمرش خم می شود؛ مجبور است به شغل دوم و سوم روی آورد و در نتیجه همیشه خسته و عصبانی است و ممکن است در خانه با اندک بهانه ای به رفتارهای خشونت آمیز متوسل گردد. این امر اثرات سوء تربیتی روی فرزندان می گذارد. در خانواده های دو شغله اعم از این که زن شاغل دو شغل باشد یا مرد ، مشکلات زندگی بیش از خانواده یک شغله است.

۹- تعادل بودجه و کنترل مخارج خانواده در زندگی زناشویی نقش مهمی ایفا می کند. زیاد خرج کردن و قرض و گرفتاری های ناشی از آن، صمیمت را در خانواده از بین می برد و باعث از هم گسیختن خانواده می گردد. بنابراین باید هزینه ها تحت کنترل باشد. این که چه کسی این کار را انجام دهد، زن یا مرد، به توافق و قدرت مدیریت اقتصادی آنان بستگی دارد.

۱۰- مخفی نگه داشتن درآمد زن و شوهر از یکدیگر.

۱۱- در کشور ما پدر و مادر تا پایان عمر به فرزندان خود وابسته اند. یکی از موارد وابستگی آن است که چنانچه در زمان پیری از کار افتاده و از نظر مالی در مضیقه باشند، از فرزندان خود توقع کمک دارند و شرعاً نیز نفقه پدر و مادر نیازمند و از کار افتاده به عهده فرزند پسر است. در چنین حالتی پسر یا دختر موظف است هزینه زندگی پدر و مادر پیر خود را تأمین کند. گاه همسران تازه به دوران رسیده و یا کم ایمان، در قبال این کمک بنای ناسازگاری می گذارند و اظهار می دارند که همسرشان نباید از دهان بچه ها بگیرد و خرج پدر و مادر خود کند. در این موارد باید حد تعادل حفظ گردد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

نکاتی برای دکوراسیون با رنگ بژ

انتخاب رنگ برای دکوراسیون منزل از میان رنگ های خنثی همیشه آسان نیست و می تواند انتخابی چالش برانگیز محسوب شود اما رنگ بژ از محبوب ترین رنگ های خنثی است. دکوراسیون با رنگ بژ بسیار رایج گشته و در عین حال یکی از موضوعاتی است که نحوه درست استفاده از آن در دکوراسیون کاری سخت محسوب می شود.

دکوراسیون با رنگ بژ

رنگ بژ به عنوان رنگ برنز خاکستری، قهوه ای مایل به زردی که مقداری هم خاکستری را درون خود جای داده و یا ماسه ای شناخته می شود. اسم این رنگ منشا فرانسوی دارد و به معنای پشم طبیعی است که نه سفید بوده و نه رنگ شده است. این رنگ ها به دلیل اینکه دارای سطوح کمی از رنگ های مختلف است، به سختی ساخته می شود و در بسیاری از مواقع زمانی که پرینت شوند دارای تناژی از سبز یا ینفش خواهد بود.

تناژهای رنگ بژ

هرچه زردی رنگ بژ بیشتر باشد رنگ های آبی و سبز با آن همخوانی بیشتری خواهد داشت، هرچه قهوه ای آن بیشتر باشد، ترکیب این رنگ و قرمز، صورتی، نارنجی و درجه های تیره تری از قهوه ای جلوه زیباتری خواهند داشت. این رنگ از آن دسته رنگ هایی است که از مد نمی افتد، در سبک مدرن و سبک کلاسیک قابل استفاده است.

یکی از مشکلات کار در دکوراسیون با رنگ بژ این است که تشخیص این رنگ وقتی در کنار رنگ ها یا قسمت های مختلف دیوار در نورها می تواند متفاوت به نظر برسد. از دیگر مشکلات این رنگ این است که اگر مقدار مناسبی در فضا استفاده نشود برای مثال اگر زیاد به کار برده شود و یا در هماهنگی با دیگر رنگ ها نباشد می تواند از نظر بصری فضایی ناهمگن و یکنواخت ایجاد کند.

رنگ خاکستری مایل به قهوه ای و یا رنگی بین بژ و خاکستری را در نظر بگیرید. لازم است تشخیص دهید که مایل به استفاده از کدام تناژ رنگ بژ هستید و در واقع با به کارگیری تناژهای متفاوتی از این رنگ می توانید تاثیرات این رنگ را طبق نظر خود در فضا افزایش دهید. برای مثال اگر خاکستری به بژ افزوده شود تمی گرم و غنی به فضا بخشیده و گاهی بژ مایل به سبز خنثی می تواند ترکیبی منحصر به فرد اما با احساسی متفاوت از رنگ های گرم در فضا ایجاد کند. بژ می تواند با سبز، آبی کم رنگ، زنگ زده و یا حتی طلایی ترکیب خوبی ایجاد کند.

انتخاب رنگ زمینه

قبل از انتخاب رنگ بژ از میان رنگ های خنثی بهتر است رنگ های زمینه را در نظر بگیرید و هم چنین به پالت رنگی آنها توجه کنید زیرا اگر بدانید ته مایه این رنگ به چه رنگی نزدیک است برای انتخاب رنگ های ترکیبی و حتی سایر اجزای دکوراسیون می توانید آن را معیار قرار داده با اطمینان آن را انتخاب نمایید.

فراموش نکنید که بژ در طرح های رنگی الهام گرفته از ساحل و موضوعاتی که در آن از زیبایی طبیعی الهام گرفته شده است به خوبی کار می کند. رنگ بژ می تواند شن و ماسه ساحل، یا رنگ کوه ها را یادآور شود پس برای دکوراسیون به خصوص برای خانه های ساحلی اجازه دهید طبیعت الهام گر شما برای استفاده از رنگ بژ باشد.

فراموش نکنید که بژ می تواند با رنگ های مشابه در اتاق به کار رود و هر روز توسط شما دیده شود اما برای شما قابل تشخیص و یا توجه نباشد مثلا فرش های شما یا تم کابینت ها و قاب های پنجره ممکن است بژ باشند و تا به حال به آن ها توجه نکرده باشید هنگام انتخاب بژ، حتما آنها را در نظر بگیرید تا هنگام ترکیب رنگ های مشابه از اشتباهات و برهم خوردن تعادل بپرهیزید زیرا تنها زمانی که تناژهای مختلف بژ در کنارهم قرار گیرند می توانید تفاوت آن ها را احساس کنید.

دکوراسیون با رنگ بژ و سفید

در هنگام ترکیب رنگ سفید با رنگ بژ بایستی مراقب باشید زیرا سفید اگر به طور خالص به کار نرود ( که در اکثر موارد استفاده از رنگ خالص سفید کار درستی در دکوراسیون نیست) می تواند دارای ته رنگی باشد و برای اینکه کنار بژ به خوبی عمل کند بایستی به ته رنگ آن توجه شود. پس روشن است دلیل اینکه گاهی بژ در کنار رنگ سفید به نظر زیبا نمی رسد رعایت نکردن تم رنگی به کار رفته در ته رنگ سفید یا بژ است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

فکر نکنید که بژ به دلیل خنثی بودن رنگی خسته کننده است و در دکوراسیون یکنواختی ایجاد می کند زیرا رنگ های خنثی و بژ به دلیل گزینه های بیشتر برای ترکیب با رنگ ها و همینطور با به کارگیری آثار هنری و تابلوهای نقاشی می تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده و برای هر سبک تزئیناتی و دکوراسیونی مناسب باشد.

فراموش نکنید که انتخاب رنگ ها تابع قوانین سخت و سریع نیست و مهمترین جنبه انتخاب هر رنگ، احساس شما به آن رنگ، آموختن ته رنگ ها و استفاده از نمونه پارچه ها و یا رنگ ها برای دکوراسیون قسمتی است که مدنظر دارید پس به این نکات توجه کنید که رنگ بژ در سطوح بزرگتر دیوار کمی روشن تر دیده می شود برای مثال در کاتالوک رنگ بژ تیره یک الی دو درجه روی دیوار روشن تر دیده می شود پس می توانید برای اطمینان آن را روی دیوار منزلتان توسط نمونه ای با ابعاد مثلاً ۳۰*۳۰ امتحان کنید.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

هورمون عشق واقعیت دارد و خیلی هم قدرتمند است‎

 

۱. هورمون عشق واقعیت دارد – و خیلی هم قدرتمند است. 

آیا هر زمان که با فردی جدید وارد رابطه ی جنسی می‌شوید، حتی اگر از قبل تصور نمی‌کردید به درد رابطه‌ی جدی با هم بخورید، وابسته می‌شوید؟ خودتان را سرزنش نکنید؛ مقصر هورمون اوکسی‌توسین است که طی رابطه‌جنسی تولید شده و در بدنتان پخش می‌شود و باعث می‌شود بخواهید کنار آن فرد بمانید. اوکسی‌توسین همچنین به ایجاد پیوندهای متعهدانه بین زوج‌ها هم کمک می‌کند و بین افراد حس اعتماد به وجود می‌آورد. به عبارت دیگر، مغزتان شما را به بازی گرفته است.

البته ازآنجا که زندگی هیچ‌وقت عادلانه نیست، اوکسی‌توسین در مغز زنان بسیار بیشتر از مغز مردان ترشح می‌شود و به همین دلیل است که زنان بیشتر از مردان بعد از رابطه‌ی جنسی دچار وابستگی می‌شوند. با مجله جشن عروسی همراه باشید.

۲. قسمتی از مغز در زمان اوج لذت‌جنسی خاموش می‌شود. 

اگر تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اوج لذت‌جنسی دیوانه‌تان می‌کند، چندان هم اشتباه فکر نکرده‌اید. اینطور که پیداست قشر اوربیتوفرناتال مغز طی اوج لذت‌جنسی خاموش می‌شود. ولی چرا این مسئله مهم است؟ به این قسمت از مغز صدای منطق گفته می‌شود و کنترل‌کننده‌ی رفتار است.

۳. عشق اعتیادآور است. 

شده تا به‌ حال دوستی داشته باشید که فکر می کند به عشق اعتیاد دارد (شاید هم آن دوست خودتان باشید)؟ این افراد معمولاً از رابطه‌ای به رابطه‌ی دیگر می‌روند، رابطه‌هایی که هیچ‌ کدام به دردشان نمی‌خورند. این افراد ممکن است از نوعی اعتیاد رنج ببرند. به آن اعتیاد به اوکسی‌توسین می‌گویند و مشکل‌شان کاملاً جدی است. اوکسی‌توسین بخش پاداش در مغز را فعال کرده و نوعی حس شادی ایجاد می‌کند. درواقع، درست همان قسمت از مغز را فعال می‌کند که هروئین فعال می‌کند. این چرخه‌ی پاداش می‌تواند اعتیادی واقعی به واکنش نورولوژیکی به عشق ایجاد کند.

خُب الان دیگر همه چیز را می‌دانید. می‌دانم وقتی به موضوع خیلی علمی نگاه می‌کنید از بارِ عاشقانه بودن رابطه کم می‌کند ولی از طرفی هم وقتی بدانید این چیزی نیست که در کنترل‌تان باشد یک نفس راحت می‌کشید. این مغز و آن هورمون‌های مزاحم‌اند که شما  را وارد این داستان می‌کنند. بنابراین بااینکه نمی‌توانید جلوی وابسته شدن خودتان را بگیرید، دست‌کم می‌توانید بفهمید که چه اتفاقی دارد می‌افتد. و دانایی (درمورد اینکه چطور به دام نیفتید) توانایی است.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


نحوه عملکرد دستگاه مه ساز

امروزه در اکثر جشن ها و مراسم های عروسی از دستگاه مه ساز یا دودزا استفاده می شود که باعث شور و هیجان بیشتر مراسم و زیباتر شدن عکس و فیلم عروس و داماد می گردد. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم در خصوص دستگاه مه ساز یا دودزا صحبت کنیم. پس مثل همیشه با مجله عروسی همراه باشید.

دستگاه هایی با اندازه و قدرت های مختلف که با نام های دستگاه مه ساز، بخار ساز، دودساز، دودزا و یا اسموک شناخته می شوند. این دستگاه ها دارای دو بخش اصلی می باشند که یکی مخزن مایع بخار است و دیگری پمپ پرتاب دود که در بعضی مدل ها قابلیت کنترل را نیز دارا است. به وسیله ریموت کنترل در زمان دلخواه دستگاه دود تولید می کند و در فضا پخش می کند که این عمل موجب چند برابر زیبا شدن رقص نورها است. تفاوت اصلی انواع دستگاه بخار ذکر شده در محصولات، در قدرت پرتاب دود (وات) و داشتن یا نداشتن ال ای دی می باشد.

دستگاه مه ساز، حباب ساز، برف ساز یا بخار ساز مصنوعی برای کار کردن و تولید بخار یا مه یا حباب نیازمند مایع مخصوص می باشند که هر دستگاه مایع مخصوص به خود را دارد. این مایع ها به مقدار نیاز درون مخزن ها قرار می گیرند و توسط لوله به پمپ رسیده و دستگاه شروع به کار می کند. این مایع ها ضرری برای سلامتی انسان ندارند.

به وسیله بخار مصنوعی که توسط دستگاه مه ساز ایجاد می شود، تمام طیف نوری رقص نورها و لیزرها و مسیر حرکت آن ها، از دستگاه تا سطح مدنظر قابل مشاهده می شود که زیبایی چشمگیر و هیجانی مثال زدنی را ایجاد می کند. دستگاه مه ساز یکی از بهترین مکمل ها برای لیزر شو ها، رقص نور، افکت ها، مووینگ ها و سایر تجهیزات نورپردازی می باشد.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


نکاتی برای خرید ادکلن عروس و داماد

انتخاب ادکلن عروس و داماد همانند سایر لوازم و اکسسوری هایی که برای عروس داماد خریداری می شود، مهم است. عطری که برای روز عروسی انتخاب می کنید برایتان خاطره ساز خواهد شد و شما را به لحظات خوش جشن عروسی می برد. از آنجایی که تنوع عطر و ادکلن ها زیاد است و انتخاب بهترین عطر عروس و داماد ممکن است کمی مشکل باشد، با مجلهعروسی همراه باشید تا با نکات مهم انتخاب عطر آشنا شوید.

دیدن تعداد زیادی عطر و ادکلن یکجا و بوییدن انواع آنها هنگام خرید، واقعا فرد را گمراه می کند. هنگام انتخاب عطر باید توجه داشته باشید که برند و مارک عطر دلیل بر خوشبو بودن نیست.

روش تست ادکلن

در انتخاب هر ادکلن سه مرحله وجود دارد:

زمان حضور در فروشگاه مورد نظر، ادوکلن مورد نظرتان را بردارید و مقدار کمی از آن را به عنوان نمونه روی کاغذ تستر بزنید و بو کنید. این نخستین مرحله و در واقع اولین احساس شما نسبت به رایحه این عطر است.

سپس اجازه دهید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذرد و بعد دوباره کاغذ را بو کنید. این دومین مرحله است. در این مرحله شما رایحه جدیدی را احساس می کنید.

در گام بعدی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت دیگر صبر کنید و مجددا کاغذ را بو کنید. این مرحله سوم است و در این مرحله شما بویی احساس خواهید کرد که برای ۳ یا ۴ ساعت ماندگار خواهد بود. چنانچه رایحه این عطر در هر سه مرحله مورد پسند شما بود، می توانید آن را انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

عطر و ادکلن را حتما روی پوست خود تست کنید. زمانی که بوی آن با بوی طبیعی بدن شما آمیخته شود، بوی متفاوتی ایجاد خواهد کرد و با این کار، انتخاب بهتری خواهید داشت. یادتان باشد که هنگام خرید بیش از دو یا سه نوع عطر را تست نکنید، چون بوها مخلوط شده و نمی توانید انتخاب درستی داشته باشید.

ادکلن فصل سرد

سعی کنید عطر را متناسب با فصل انتخاب کنید زیرا عطرهایی که بهتر است در روزهای گرم و آفتابی استفاده ‌شوند، با عطرهایی که مناسب روزهای سرد زمستان ‌اند، یکسان نیستند.

ماندگاری ادکلن ها در هوای سرد بیشتر است. یعنی در پاییز و زمستان با توجه به دمای پایین هوا، الکل موجود در آن دیرتر تبخیر می‌شود. در فصل‌های سرد سال، بهتر است از رایحه‌های سنگین مانند عطرهای شیرین، تند و تلخ استفاده کنید.

ادکلن فصل گرم

در روزهای گرم تابستان برای ماندگاری بوی عطر باید به دفعات بیشتری از آن استفاده کنید. در فصل گرم، استفاده از رایحه‌های خنک و ترش، تلخ و ‌‌‌سرد، جنگلی و‌ وحشی بسیار خوشایند و مطبوع است. استفاده از رایحه های خنک و ترش در فصل تابستان، سرمای خوشایندی را به شما و اطرافیان تان منتقل می ‌کند. سرمای رایحه عطر از حس گرمای محیط می‌ کاهد تا به یک حس تعادل دمایی برسید.

Perfume ها به دلیل داشتن الکل کمتر ماندگاری بالاتری دارند و نسبت به انواع اسپری ها و ادکلن ها و دئودورانت ها برای شب عروسی شما مناسب تر هستند.

ماندگاری ادکلن

جهت حصول بهترین نتیجه از استفاده­ عطر و ادکلن، بهتر است که آنها را به نواحی خاصی از بدن از جمله گلو، مچ ها، سینه و اطراف گردنتان بزنید. از آن رو این قسمت های بدن مورد اشاره هستند چرا که عطر با چربی طبیعی بدن مخلوط می شود.

دوام و ماندگاری ادکلن ها بر روی پوست ‌های چرب و تیره بیشتر است درحالی که برای پوست‌های روشن و خشک، حکم مرطوب‌ کننده است و دوام زیادی روی این پوست ‌ها ندارد. بهتر است پوست های خشک و روشن قبل از استفاده از عطر و ادکلن، به بدن خود لوسیون مرطوب کننده بدون بو بزنند تا ماندگاری عطرشان بیشتر شود.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰

نگاهی به مهم ترین تفاوت مردان و زنان

دنیای زنان و مردان جذاب و اسرارآمیز است. حال آنکه گوهر وجودی زن و مرد یکی است، هر دو انسانند و طبیعتاً با یکدیگر شباهت های بسیار دارند، ضمن آنکه در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند. در این مطلب از مجله عروسی به مهم ترین تفاوت مردان و زنان که کمتر به آن اشاره شده، می پردازیم.

تفاوت زنان و مردان در صحبت کردن

تحقیقات نشان می دهد، زنان در مکالمات شان نسبت به مردان از واژه های گرمتر و متعاد‌ل‌تری استفاده می‌کنند. از طرف دیگر مردان متاسفانه بیشتر از دشنام و واژه‌هایی که بیان کننده خشم‌اند بهره می‌برند و زبان آن‌ها استدلالی است. مطالعات حاکی از تفاوت عمده‌‌ای میان کارکردهای مغز زنان و مردان است که بسیاری از آن در استفاده از واژگان و کاربرد لغات نهفته است.

در سال ۲۰۱۳ پژوهشی در مورد تفاوت‌های مغز مردان و زنان انجام شد و طی آن ۱۰۰۰ اسکن مغزی انجام شد. در آن پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که تفاوت‌های عمده‌ای میان کارکرد مغز زنان با مردان وجود دارد و آنها را در ۱۲ دسته عمده دسته‌بندی کردند که یکی از آن‌ها مربوط به استفاده از زبان بود. آن‌ها در این بررسی به این نتیجه رسیدند که زنان نسبت به واژه‌ها و صداها حساس ترند و به طور نرمال در یادگیری زبان توانایی بیشتری دارند و از این رو، به همین دلیل هم مردان در ابراز کلامی احساسات ناتوان و نابلدند.

تفاوت مردان و زنان در رابطه جنسی

لذت جنسی در مردان در این مورد هم شبیه به مایکروویو است. آن ها بلافاصله بعد از اوج لذت تحریک ناپذیر می شوند. مدتی این دوره تحریک ناپذیری ادامه دارد، اما برای زنان این اتفاق آرام آرام می افتد. ضمن این که زنان بعد از اوج دوباره می توانند تحریک شوند و دوره تحریک ناپذیری ندارند. برای همین است که زنان دوست دارند بعد از رابطه جنسی همچنان در آغوش همسرانشان بمانند، اما برعکس مردان آن قدر بی انرژی و تحریک ناپذیر می شوند که ترجیح می دهند بخوابند یا کار دیگری کنند. درواقع زنان هم به پیش نوازش و هم به پس نوازش احتیاج دارند.

میل جنسی یک زن معمولا به تدریج بیشتر می شود و در سن ۳۶ تا ۳۸ سالگی به اوج خود می رسد، اما در مردان از ابتدای بلوغ میل جنسی بالایی وجود دارد. عملکرد جنسی مرد در نوزده سالگی را می توان با کارکرد جنسی زن سی تا چهل ساله مقایسه کرد. از طرف دیگر زنان بعد از میان سالی در سن خاصی یائسه می شوند و برای مردان این اتفاق به تدریج با کم شدن میل جنسی در سنین سالمندی اتفاق می افتد. پدیده ای که به آن یائسگی مردانه می گویند.

تفاوت مردان و زنان در رانندگی

احتیاط، صبر و حوصله از مشخصات رانندگی زنان است. ویژگی‌هایی که حرص رانندگان مرد را درمی‌آورد و آنها را به عکس‌العمل وامی‌دارد. اما ریشه تفاوت شیوه‌ها یا سبک‌های رانندگی زنان و مردان در کجاست؟ شواهد گسترده‌ای وجود دارد که ثابت می‌کند مردان، خصوصاً مردان جوان، در تمامی فرهنگ ها نسبت به زنان رفتارهای پرخطرتری دارند که بیشتر، آن را به صورت مستقیم نشان می‌دهند. این موارد رانندگی ایمن را کاملا تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجمی احتمال میزان تصادف را بالاتر می‌برد.

میزان انحراف رفتاری (تخطی از قانون) به شکل قابل ملاحظه‌ای در مردان بیشتر از زنان است. این مسئله در تخطی از قوانین رانندگی شامل سرعت مجاز، سبقت و رانندگی در حال مستی و… نمود بیشتری پیدا می‌کند. هم چنین، به طور متوسط مردان در بسیاری از موارد، بیش از زنان جویای خطر و هیجان هستند؛ بنیان این تفاوت سازمان یافته جنسی بیش از آنکه تنها محصول جامعه یا تجربه باشد، پایه‌های فیزیولوژیکی در زنان و مردان دارد.

تفاوت مردان و زنان در تجارت

زنانی که با سرمایه مشابه با مردان به دنیای سرمایه گذاری پای می گذارند بسیار موفق تر هستند و سود بیشتری کسب می کنند. زنان بیشتر به مشاوران حرفه ای رجوع می کنند و مشورت پذیرتر هستند، در حالی که مردان خودشان تصمیم می گیرند. این امر عاملی است که زنان را سرمایه گذاران موفق تری می کند. زنان با پول احساسی تر رفتار می کنند و این ویژگی مثبتی برای یک سرمایه گذار است. زیرا زنان نگرانی بیشتری دارند و در نتیجه همه جوانب امور را با موشکافی بیشتری می سنجند، بیشتر دقت می کنند و در نتیجه انتخاب بهتری دارند.

زنان، در مقایسه با مردان، بیشتر به ذخیره کردن پول عادت دارند، اما این ذخیره را کمتر به سرمایه گذاری تبدیل می کنند و پول های نقد آن ها برای وسایلی صرف می شود که دوست دارند بخرند، و این گونه در زمینه سرمایه گذاری بین زنان و مردان شکافی عمیق ایجاد می شود. همه این ها در حالی است که مردان، در مقایسه با زنان، سرمایه گذاران بهتری نیستند.

سخن آخر

این مطالب را گفتیم تا یکدیگر را بهتر درک کنید و بیشتر دوست داشته باشید و زن های خوبی برای شوهرتان و مردهای خوبی برای زنان تان باشید. شما با درک نیازها و طبیعت و خواسته های قلبی یکدیگر فاصله عاطفی را کاهش می دهید. چرا که زن و مرد برای برآورده کردن نیازهای عمیق و ضروری نیازمند توجهات و رفتارهای خاص یکدیگر هستند.

  • جشن عروسی
  • ۰
  • ۰


کیک عروسی با خمیر فوندانت بهتره یا خامه

در این مطلب از مجله عروسی می خواهیم شما را با تفاوت بین کیک عروسی با خمیر فوندانت و روکش خامه آشنا کنیم تا در هنگام سفارش دادن کیک عروسی تان، بدانید دقیقاً چه کیکی را قرار است تحویل بگیرید.

خمیر فوندانت چیست؟

خمیر فوندانت یک خمیر خوراکی است که از گلوکز خوراکی، گلیسیرین خوراکی، پودر قند، آب، پودر ژلاتین و روغن تهیه می شود. این خمیر هم به صورت خانگی تهیه می شود و هم به صورت صنعتی و کارخانه ای. مواد اصلی تشکیل دهنده این خمیر همین مواردی است که ذکر کردیم اما هر فرد یا کارخانه بسته به سلیقه خود برای ایجاد طعم بهتر این خمیر به آن یک سری مواد اضافه می کنند. برای مثال بعضی ها به آن خامه اضافه می کنند که باعث لطیف شدن و نرم و خوشمزه تر شدن خمیر می شود اما باید در یخچال نگهداری شود.

مزه خمیر فوندانت چگونه است؟

بسته به تولید کننده، خمیر فوندانت طعم های مختلفی دارد. اما بدون اسانس معمولا نمی شود به مقدار زیادی از آن خورد. زیرا شیرینی آن به اصطلاح دل آدم را می زند.

روکش کیک عروسی با خمیر فوندانت بهتر است یا خامه؟

بستگی دارد که شما مشتری باشید یا فروشنده، زیرا برای قنادان دردسر روکش خامه خیلی بیشتر از روکش فوندانت است. در همه جای دنیا کیک عروسی با خمیر فوندانت ارزانتر از کیک با خامه است اما در ایران برعکس است. روکش فوندانت خیلی صاف و به شکل کار دستی می شود و برای شکل های خاص مثل پیراهن، مبل و خلاصه شکل هایی که زاویه های زیاد دارند و صاف کردن خامه آنها مشکل است، روکش فوندانت زیباتر می شود.

به اغلب خمیرهای فوندانت برای ایجاد طعم بهتر، اسانس اضافه می شود. می توانید به تهیه کننده کیک عروسی تان بگویید که می خواهید فوندانت تان چه طعمی باشد. البته توجه داشته باشید که اسانس برای افرادی که آلرژی دارند مناسب نیست چون ممکن است باعث ایجاد حساسیت بیشترشود.

اگر می خواهید برای ۲۰ نفر کیک تهیه کنید باید برای کیک خامه ای ۲ کیلو کیک سفارش بدهید اما اگر با روکش فوندانت بخواهید، باید برای هر نفر ۱۱۰ تا ۱۲۰ گرم در نظر بگیرید. چون معمولا افراد روکش فوندانت را نمی خورند و یا فقط کمی آن را مزه می کنند. طعمش طوری نیست که بتوانند همه آن را بخورند. بنابراین برای اینکه افراد حس نکنند کیک کمی خورده اند، کمی بیشتر در نظر بگیرید تا مهمانانتان بتوانند همان ۱۰۰ گرم کیک را میل کنند و البته اگر تمایل داشتند فوندانت را هم بخورند.

اگر کیک گرد یا مستطیلی سفارش می دهید، اصراری به روکش فوندانت نداشته باشید چون هزینه اضافه می کنید. اغلب کیکهای گرد و مستطیلی به راحتی با خامه روکش می شوند و بدون پستی و بلندی، زیبا هم هستند. اما اگر طرح های خاص در نظر دارید روکش فوندانت کیک زیباتری به شما می دهد.

نحوه قیمت گذاری کیک های با روکش فوندانت به این ترتیب است که اگر شکلهای خاص باشند، معمولا قیمت کیلویی محاسبه نمی شود چون دستمزد تهیه کیک بالاست. اما برای کیکهای مستطیلی و گرد، وزن کیک ضربدر قیمت کیک های خامه ای معمولی به علاوه وزن فوندانت مصرفی در قیمت کار فوندانت آن قنادی می شود. اما اغلب تهیه کنندگان کیک عروسی با خمیر فوندانت، وزن کل کیک را در قیمت فوندانت ضرب می کنند. برای همین است که صرفه کارهای مستطیلی و گرد در روکش خامه است.

  • جشن عروسی