عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰


کیک عروسی با خمیر فوندانت بهتره یا خامه

در این مطلب از مجله عروسی می خواهیم شما را با تفاوت بین کیک عروسی با خمیر فوندانت و روکش خامه آشنا کنیم تا در هنگام سفارش دادن کیک عروسی تان، بدانید دقیقاً چه کیکی را قرار است تحویل بگیرید.

خمیر فوندانت چیست؟

خمیر فوندانت یک خمیر خوراکی است که از گلوکز خوراکی، گلیسیرین خوراکی، پودر قند، آب، پودر ژلاتین و روغن تهیه می شود. این خمیر هم به صورت خانگی تهیه می شود و هم به صورت صنعتی و کارخانه ای. مواد اصلی تشکیل دهنده این خمیر همین مواردی است که ذکر کردیم اما هر فرد یا کارخانه بسته به سلیقه خود برای ایجاد طعم بهتر این خمیر به آن یک سری مواد اضافه می کنند. برای مثال بعضی ها به آن خامه اضافه می کنند که باعث لطیف شدن و نرم و خوشمزه تر شدن خمیر می شود اما باید در یخچال نگهداری شود.

مزه خمیر فوندانت چگونه است؟

بسته به تولید کننده، خمیر فوندانت طعم های مختلفی دارد. اما بدون اسانس معمولا نمی شود به مقدار زیادی از آن خورد. زیرا شیرینی آن به اصطلاح دل آدم را می زند.

روکش کیک عروسی با خمیر فوندانت بهتر است یا خامه؟

بستگی دارد که شما مشتری باشید یا فروشنده، زیرا برای قنادان دردسر روکش خامه خیلی بیشتر از روکش فوندانت است. در همه جای دنیا کیک عروسی با خمیر فوندانت ارزانتر از کیک با خامه است اما در ایران برعکس است. روکش فوندانت خیلی صاف و به شکل کار دستی می شود و برای شکل های خاص مثل پیراهن، مبل و خلاصه شکل هایی که زاویه های زیاد دارند و صاف کردن خامه آنها مشکل است، روکش فوندانت زیباتر می شود.

به اغلب خمیرهای فوندانت برای ایجاد طعم بهتر، اسانس اضافه می شود. می توانید به تهیه کننده کیک عروسی تان بگویید که می خواهید فوندانت تان چه طعمی باشد. البته توجه داشته باشید که اسانس برای افرادی که آلرژی دارند مناسب نیست چون ممکن است باعث ایجاد حساسیت بیشترشود.

اگر می خواهید برای ۲۰ نفر کیک تهیه کنید باید برای کیک خامه ای ۲ کیلو کیک سفارش بدهید اما اگر با روکش فوندانت بخواهید، باید برای هر نفر ۱۱۰ تا ۱۲۰ گرم در نظر بگیرید. چون معمولا افراد روکش فوندانت را نمی خورند و یا فقط کمی آن را مزه می کنند. طعمش طوری نیست که بتوانند همه آن را بخورند. بنابراین برای اینکه افراد حس نکنند کیک کمی خورده اند، کمی بیشتر در نظر بگیرید تا مهمانانتان بتوانند همان ۱۰۰ گرم کیک را میل کنند و البته اگر تمایل داشتند فوندانت را هم بخورند.

اگر کیک گرد یا مستطیلی سفارش می دهید، اصراری به روکش فوندانت نداشته باشید چون هزینه اضافه می کنید. اغلب کیکهای گرد و مستطیلی به راحتی با خامه روکش می شوند و بدون پستی و بلندی، زیبا هم هستند. اما اگر طرح های خاص در نظر دارید روکش فوندانت کیک زیباتری به شما می دهد.

نحوه قیمت گذاری کیک های با روکش فوندانت به این ترتیب است که اگر شکلهای خاص باشند، معمولا قیمت کیلویی محاسبه نمی شود چون دستمزد تهیه کیک بالاست. اما برای کیکهای مستطیلی و گرد، وزن کیک ضربدر قیمت کیک های خامه ای معمولی به علاوه وزن فوندانت مصرفی در قیمت کار فوندانت آن قنادی می شود. اما اغلب تهیه کنندگان کیک عروسی با خمیر فوندانت، وزن کل کیک را در قیمت فوندانت ضرب می کنند. برای همین است که صرفه کارهای مستطیلی و گرد در روکش خامه است.

  • ۹۷/۰۷/۰۶
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی