عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

فینگر فود لازانیا رولی با سس بشامل

با این مقاله از مجله عروسی همراه باشید تا با طرز تهیه لازانیا رولی با سس بشامل که یک فینگر فود لذیذ و شیک برای جشن و مهمانی است، آشنا شوید.

مواد لازم برای لازانیا رولی با سس بشامل

این مقدار برای ۵ تا ۶ نفر در نظر گرفته شده است. شما برحسب تعداد مهمانان می توانید مقدار مواد را به تناسب افزایش دهید.

۱ بسته ورق لازانیا
۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
۱ تا ۲ عدد پیاز
۲ قاشق غذاخوری رب
۲ لیوان قارچ
۱/۲ لیوان فلفل دلمه
نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه مخصوص لازانیا به مقدار لازم
پنیر پیتزا به میزان لازم
سس بشامل به میزان لازم

طرز تهیه لازانیا رولی با سس بشامل

لازانیا اگر از نوع چین دار باشد فینگر فود جذاب تری خواهید داشت. طبق روش معمول لازانیاها را در آب جوش و کمی نمک و مقداری روغن مایع بجوشانید و آبکش کنید.

مواد لازانیا را درست کنید. پیاز، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه، قارچ، یک تا دو قاشق رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل ادویه مخصوص لازانیا که داخل پاکتش هست، را مخلوط نمایید و تفت دهید تا کامل جا بیفتد.

ورق لازانیا ها را دانه دانه پهن کنید. بعد روی هرکدام یک لایه پنیر و یک لایه از مواد گوشتی روی پنیر بریزید و پخش کنید. سپس در صورت تمایل مقداری از ادویه لازانیا که در بسته بندی لازانیا موجود هست روی مواد گوشتی بپاشید. در پایان روی مواد گوشتی رو با یک لایه پنیر پیتزا بپوشانید و حالا شروع به رول کردن لازانیا کنید. حتما از ابتدا و انتهای لازانیا مقداری فاصله در نظر بگیرید چون موقع رول کردن مواد بیرون می ریزد.

فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. حالا کاغذ مافین را در کف قالب مافین قرار داده و کمی چرب کنید و هر رول لازانیا را به صورت ایستاده در قالب مافین قرار دهید. سپس دوباره روی لازانیاها مقداری پنیر پیتزا بپاشید. مقداری آب روی هر رول لازانیا اسپری کنید (این کار جلوی خشک شدن لبه های لازانیا را می گیرد).

روی لازانیا ها را سس بشامل ریخته و می توانید مجددا مقداری پنیر روی آنها بپاشید. سپس در فر قرار دهید تا لازانیا ها به رنگ طلایی در آمده و پنیر روی آنها کاملا آب شود.

در مدتی که لازانیا در فر قرار دارد، ۲ تا ۳ مرتبه دیگر حتما روی آنها آب اسپری کنید تا لازانیاها خشک نشوند.

توجه: می توانید رول ها را داخل یک ظرف پیرکس کنار هم بدون کاغذ بچینید.

طرز تهیه سس بشامل

سس بشامل یا سس سفید یک سس بسیار پر کاربرد است، به خصوص برای غذاهایی مثل لازانیا. معمولا برای تهیه سس بشامل به ازای ۱ لیوان شیر،۱ قاشق غذاخوری پر آرد سفید به همراه ۱ قاشق غذاخوری کره استفاده می شود.

آرد را در ظرف بریزید و روی حرارت ملایم کمی تفت دهید در حدی که بوی خامی آن گرفته شود ولی به هیچ عنوان نباید تغییر رنگ دهد. سپس کره را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید تا کره و آرد با هم مخلوط شوند. سپس شیر که حتما باید ولرم باشد (شیر سرد باعث گلوله شدن آرد می شود) را کم کم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس یکدست شود. به همزدن سس روی حرارت ملایم ادامه دهید تا جایی که غلظت سس به حدی برسد که اگر با انگشت روی قاشق چوبی سسی خط بکشید اثر انگشتتون محو نشود. اگر دوست داشتید می توانید پنیر پیتزا هم به آن اضافه کنید.

  • ۹۷/۰۶/۰۶
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی