عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰


تاثیر تفاوت سنی زن و شوهر در زندگی

در خصوص معیارها و ملاک هاى مربوط به ازدواج عوامل متعددى وجود دارد که یکی از آنها تفاوت سنى زن و شوهر است. در مواقعى که تفاوت سنی زیاد باشد از آن به عنوان اختلاف شدید سنى و یا شکاف سنى یاد مى شود که از جمله موازین زیربنایى و اساسى در ازدواج است و بى توجهى به آن می تواند زمینه ساز بسیارى از کج خلقى ها و ناسازگارى ها در زندگى زناشویی باشد. در این مقاله از مجله عروسی به موضوع تفاوت سنی زن و شوهر خواهیم پرداخت تا قبل از ازدواجتان حتما به این موضوع توجه نمایید پس با ما همراه باشید.

تفاوت سنی زن و شوهر

از لحاظ سن هم دختر و هم پسر باید متناسب باشند. مثلاً اگر پسر سه الى هفت سال از دختر بزرگ تر و یا هم سن باشد و یا دختر یک یا دو سال از پسر بزرگ تر باشد غالبا مسئله مهمی پیش نمى آید، بحث ما در جاهایى مطرح است که اختلاف سنى خیلى زیاد باشد مثلاً از ۱۰ سال به بالا؛ یعنی مرد چهل ساله، پنجاه ساله و دختر ۲۰ تا ۲۵ ساله. تفاوت در سن، به این شکل ممکن است باعث جدایى و فروپاشى خانواده شود. حتى اگر این وصلت از روى میل و رغبت هم باشد در اوایل زندگى ممکن است مدتی گرم و بدون اختلاف با هم سر کنند ولى بعد از مدتى اختلاف ها شروع خواهد شد.

عشقی که در ابتداى زندگى باعث می شود روی بسیارى از تفاوت ها و اختلافات تان سرپوش بگذارید، در گذر زمان تغییر شکل می دهد و آن وقت است که اختلاف ها را بیشتر و بیشتر حس می کنید و بسترى براى اختلافات و ناسازگارى ها به وجود می آید که گاهی واقعا قابل کنترل نیستند.

استثنا هم وجود دارد

درست است که در ازدواج و موفقیت در یک زندگی زناشویی عوامل مختلفی تاثیر گذارند. نمى توان ادعا کرد که تنها یک عامل خاص باعث تهدید، جدایى زن و شوهر شود. نمونه هاى زیادى در جامعه وجود دارد که زوج ها با تفاوت سنى زیاد توانسته اند زندگی شان را ادامه دهند اما اگر بخواهیم به دلایل زیربنایى و ریشه اى خانواده نگاه کنیم، عامل تفاوت سنى از آن دلایلی است که زیاد باعث اختلاف و طلاق شده است.

تاثیر تفاوت سنی در روح و فکر

تفاوت سنى زن و شوهر عامل مخفى و پنهانى است که پشت پرده ی تفاوت هاى اخلاقى و جسمانى آنها قرار می گیرد و مانع تفاهم بین آنها می شود.

در چارچوب این موضوع سؤالى در ذهن مطرح مى شود که تفاوت سنى تا چه اندازه اى موجب ناهمسانى در اندیشه و افکار فردى و اجتماعى بین همسران مى شود؟ دکتر ساروخانى در کتاب جامعه شناسى خانواده به نقل از کارسون اینگونه نوشته است:

“چون انتظارات و شیوه نگرش اشخاص در سنین مختلف فرق مى کند و بین افرادى که در سن متفاوت هستند در فرهنگ و اندیشه نیز تفاوت وجود دارد. تفاوت سنى با خود تفاوت هاى وسیع فرهنگى و جهان بینى را به همراه خواهد آورد و بر بقاى زوجیت و سعادت زناشویى تأثیر خواهد گذاشت.”

ممکن است بپرسید چرا در قدیم چنین ازدواج هایى وجود داشت ولى به جدایى نرسیده است. خوب علت این اتفاق را در سبک زندگی و تغییرات آن در سال های اخیر باید جستجو کرد. در روزگار ما افراد بسیار سریع تر از گذشته تغییر می کنند. شما هر روز تفکراتتان را به روز می کنید، گاهی تلاش دارید تا با شرایط روز جامعه منطبق شوید و سازگاری های جدیدی پیدا می کنید که شخصیت شما را هر سال با سال قبل تفاوت می دهد. در حالى که در گذشته شرایطى حاکم بود که شخصیت فردی و اجتماعی مردم در اولین سال هاى زندگیشان شکل می گرفت و تا پایان عمر همان دانسته ها و همان ویژگی های شخصیتی را به کار مى بردند.

تاثیر در رابطه جنسی

در زندگى زناشویى به خصوص تمایلات جنسى مشابه، بیشتر در زن و مردى که از لحاظ سن با هم تناسب داشته باشند به چشم می خورد و زن و مرد بهتر می توانند به نیازهاى هم دیگر پاسخ دهند. اگر تفاوت سنی زن و شوهر خیلی زیاد باشد موجب اختلاف در رابطه جنسى ، درک و لذت جنسى است که باعث مى شود زندگى همراه با عشق نباشد.

شور و هیجانات جوانی از حدود ۴۰ سالگى در مردان و از حدود ۳۵ سالگى در زنان تقریبا فرو مى نشیند. در چنین سنى دیدها و درک ها تا حدودى عوض خواهد شد و در این صورت تفاوت هاى سنى خود را به وضوح نشان مى دهند.

بهترین میزان تفاوت سنی

معمولا نمی توان رقم مشخصی را برای تفاوت سنی زن و شوهر توصیه کرد. این قضیه بیشتر به روحیات دو نفر و رشد عقلی و اجتماعی آنها برمی گردد. اما عموما فاصله سنى ۲ تا ۱۰ سال عقلانی است.
تفاوت سنى که در مواقعى از آن به عنوان اختلاف شدید سنى و یا شکاف سنى یاد مى شود، یعنی وقتی شما و همسرتان در دو رده سنی مختلف (نوجوان و جوان، جوان و میانسال، میانسال و کهنسال) هستید، بسیار خطرناک و آسیب زا است و سرنوشت خوبی برای آینده به نظر نمی رسد.

  • ۹۷/۰۴/۰۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی