عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

انتخاب بهترین زمان عروسی

انتخاب بهترین زمان عروسی اولین و مهم ترین بخش برگزاری جشن عروسی است. بهتر است عروس و داماد با در نظر گرفتن تمامی جوانب چند تاریخ را معین کنند تا در صورت بروز هر گونه مشکلی اعم از نبود مکان مناسب برای برگزاری عروسی یا تغییر غیر منتظره در تاریخ مورد توافق برای آتلیه یا آرایشگاه به راحتی بتوانند زمان عروسی را به تاریخ دیگری موکول کنند.

بهترین زمان عروسی

در تعیین تاریخ و بهترین زمان عروسی بهتر است نکاتی را درنظر بگیرید. برای دانستن این نکات در ادامه از این مقاله همراه مجله عروسی باشید.

حداقل زمان لازم

برای اینکه همه چیز با حوصله و سر وقت انجام شود، دست کم به شش ماه زمان نیاز دارید. برای برگزاری مراسم عروسی از شش ماه قبل به تشریفات عروسی و خدمات مجالس مراجعه کنید، چون باید جای خود را رزرو کنید. این طور نیست که امروز قصد گرفتن عروسی داشته باشید و هر زمان اراده کنید بتوانید در هر جایی مراسم خود را برگزار کنید. انتخاب باغ عروسی یا تالار زمان بر است، همچنین برای انتخاب بهترین تشریفات عروسی باید نهایت دقت را به کار گیرید.

انتخاب فصل

شش ماه اول سال یعنی بهار و تابستان کار تالارها و باغ‌ها و تشریفات مجالس رونق بیشتری دارد و به طبع گرانتر از شش ماه دوم سال است. تشریفات مجالس عروسی در فصل زمستان ارزانتر است. کمتر عروس و دامادی این فصل را برای عروسی انتخاب می‌کنند. ولی می‌توانید با رعایت یک سری نکات و با توجه به اینکه هزینه کمتری قرار است بدهید، مراسم خود را در یک شب برفی رومانتیک برگزار کنید. یکی از چیزهایی که رفت و آمدها و کارها را دچار مشکل میکند بارش برف و باران در این فصل است.

برگزاری جشن عروسی درفصل تابستان با اینکه امکان استفاده از فضاهای باز را در اختیار شما قرار میدهد اما گرمای زیاد هوا در این فصل باعث عرق کردن شما و بهم خوردن آرایش عروس میشود. از طرفی هزینه های برگزاری مراسم در باغ سراها به مراتب بیشتر است.

بهترین زمان عروسی در اواخر تابستان و اوایل پاییز یا تعطیلات فروردین ماه است. به دلیل بالا بودن دمای هوا در فصل تابستان بهتر است این مراسم در اواخر تابستان یا اوایل پاییز برگزار گردد. علاوه بر وجود هوای مطبوع برگزاری عروسی در اواخر تابستان یا تعطیلات فروردین ماه یک مزیت دیگر هم دارد و آن تعطیلی مدارس و دانشگاه هاست، به این ترتیب میهمانانی که دانشجو یا محصل دارند با خیال راحت در جشن شما شرکت می کنند. به علاوه در اوایل پاییز هم هوا مطلوب است و هم حجم درس در اوایل سال تحصیلی زیاد نیست و مهمانان با خیال راحت تری بابت محصلان و دانشجویان در جشن شرکت می کنند. که باید آنها را نیز مد نظر داشته باشید.

البته هر فصلی مشکلاتی را نیز در بر دارد مثلا برخی افراد در فصول مختلف سال دچار حساسیت های فصلی میشوند پس حتما از قبل وضعیت سلامتی خود و مهمانان را مدنظر داشته باشید.

مشورت با اقوام

سعی کنید با مشورت اقوام و آشنایان نزدیک خود زمان برگزاری مراسم را به گونه ای تعیین کنید که آن ها با توجه به فاصله مکانی دور یا نزدیکی که با شما دارند بتوانند برای شرکت در مراسم عروسی شما برنامه ریزی کنند.

اعیاد و مناسبت ها

در کشور ما به دلیل اعتقادات مذهبی و اعیاد برگزاری عروسی در این تاریخ ها شادی جشن را مضاعف میکند و به این علت که چنین روزهایی تعطیل رسمی است میهمانان می توانند بدون هر گونه دغدغه کاری در مجلس شرکت کنند. عید مبعث ، عید قربان یا عید غدیر بهترین زمان ها برای برگزاری مراسم عروسی هستند. اگر قصد برگزاری عروسی خود را اعیاد مذهبی دارید حتما زودتر برای رزرو آرایشگاه، تالار و آتلیه عکاسی اقدام کنید چون به علت شلوغ بودن ممکن است پر شوند.

انتخاب تاریخ های خاص

گاهی مواقع تاریخ های خاصی وجود دارند که می توانند خاطره یک مراسم را بیاد ماندنی تر کنند مثلا ۹۵/۹/۵ که وقتی کنار هم قرار میگیرد ۹۵۹۵ میساد که براحتی در ذهن می ماند و از اعداد ماندگار است، برگزاری مراسم در چنین تاریخ هایی بسیار جالب است.

تعطیلات آخر هفته

از آن جا که برگزاری مراسم عروسی تا دیر وقت ادامه دارد پس متعاقبا همه خسته هستند و مایلند روز بعد خوب استراحت کنند، برگزاری مراسم در روز پنج شنبه امکان استراحت و خواب پس از یک روز شاد و در عین حال انرژی گیر را فراهم می سازد. اهمیت این استراحت برای افرادی که شاغل هستند بسیار زیاد است .

  • ۹۷/۰۴/۰۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی