عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

دلایل و تشخیص دیابت بارداری

در این مقاله از مجله جشن عروسی به موضوع دیابت بارداری خواهیم پرداخت که مشکلی است که فقط در دوران بارداری زنان اتفاق می افتد و اگر خانمی دچار این بیماری شد نگران نباشد. زیرا می توان با کمک پزشک و انجام کارهای ساده روزانه که برای کنترل قند خونتان انجام می‌دهید، یک کودک سالم داشته باشید. هر چند دیابت بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود اما لزوماً این اتفاق برای تمام مادران نخواهد افتاد و پس از تولد کودک ممکن است این مشکل به طور کامل برطرف شده و دیگر هرگز دچار دیابت نباشید.

دیابت بارداری

در طول دوران بارداری جفت هورمون هایی تولید می کند که می توانند منجر به افزایش سطح قند خون شوند. معمولاً پانکراس (لوزالمعده) می تواند به‌ اندازه کافی انسولین برای تنظیم قند خون تولید کند در غیر این صورت سطح قند خون افزایش یافته و می تواند باعث دیابت شود.

در چه صورت احتمال ابتلا به دیابت بارداری وجود دارد؟

– اگر قبل از بارداری اضافه وزن داشته باشید.
– اگر نژاد آفریقایی آمریکایی، آسیایی، اسپانیایی یا بومی آمریکایی داشته باشید.
– در صورتی که سطح قند خونتان بالا بوده اما در حد دیابت نباشد.
– در خانواده تان سابقه دیابت وجود داشته باشد.
– سابقه دیابت بارداری داشته باشید.

نحوه تشخیص

اگر سابقه دیابت بارداری داشته باشید یا پزشک احتمال ابتلا به دیابت بارداری دهد، بین هفته های ۲۴ و ۲۸ دوران بارداری تست تحمل گلوکز را برایتان می نویسد تا میزان قند خونتان را بررسی نماید. برای آزمایش دیابت به شما یک محلول شیرین می دهند که سریع باید آن را بنوشید. این عمل باعث افزایش سطح قند خون شما می شود. یک ساعت بعد از شما یک آزمایش خون گرفته می شود تا بررسی شود که بدنتان چگونه سطح قند خون را تنظیم می کند. اگر نتیجه نشان دهد که قند خون شما بالاتر از حد طبیعی است نیاز به آزمایشات بیشتری خواهید داشت. این امر نیازمند انجام آزمایش قند خون در حالت ناشتا و آزمایش گلوکز طولانی تر در طی سه ساعت است. اگر نتایج آزمایشتان طبیعی بوده اما عوامل زمینه ساز ابتلا به دیابت را داشته باشید باید در طول بارداری پیگیری مجدد داشته باشید تا مطمئن شوید که به دیابت مبتلا نشده اید.

درمان دیابت بارداری

برای درمان دیابت بارداری پزشک از شما می خواهد میزان قند خون خود را چهار بار یا بیشتر در روز بررسی کنید. آزمایش ادرار برای بررسی کتون ها انجام دهید تا بررسی شود که دیابت شما تحت کنترل است یا خیر. ورزش منظم، رژیم سالم و مطابق با نظر پزشک داشته باشید و طبق نظر پزشک اضافه‌ وزن باید کنترل شود. انجام تزریق انسولین یا داروهای دیگر برای دیابت بارداری درصورتی که نیاز داشته باشید.

  • ۹۷/۰۴/۰۲
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی