عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

انتخاب و استفاده صحیح سایه چشم

برای داشتن آرایشی زیبا و مجلسی و البته چشم‌نواز لازم نیست الزاما به آرایشگاه بروید. کافی است کمی دقت به خرج دهید و هزینه‌ای را که می‌خواهید به آرایشگر بدهید صرف خرید محصولی با کیفیت کنید تا بتوانید فوق العاده بوده و در مجلس بدرخشید. یکی از کارهایی که خانم‌ها گمان می‌کنند کار دشواری است و باید حرفه‌ای باشند تا بتوانند آن را انجام دهند، سایه زدن پلک ها است. در این مقاله از مجله عروسی به شما می‌آموزیم چطور درست سایه بزنید.

سایه چشم

فاکتور موثر در انتخاب سایه چشم تنها رنگ آن نیست بلکه بافت مناسب، برند سایه و میزان تیرگی و روشنی آن نیز در انتخاب سایه نقش دارد. بافت و جنس سایه سه نوع است، پودری، فشرده و مایع.

سایه پودری نرم: به نرمی بر روی پلک چشم می خوابد و حالتی مرواریدی و براق به سایه چشم می دهد. بیشتر برای ایجاد سایه روشن و یک نوع درخشش ملایم بکار می رود.

سایه پودری فشرده: این سایه پوشش مناسبی بر روی پلک چشم ایجاد می کند و برای ایجاد تراکم و تشدید رنگ، مناسب است.

سایه کرمی: تقریبا نحوه استفاده از آن مشکل است و برای چین ها و افتادگی های پلک چشم بکار می رود.

برای تازه کارها بهترین نوع سایه چشم سایه فشرده است که شناخته شده‌تر هم می باشد. لازم نیست ده ها رنگ سایه داشته باشید تا آرایش چشمتان کامل شود اما داشتن حداقل سه رنگ سایه روشن، متوسط و تیره توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید آرایش ملایمی داشته باشید این سه رنگ را از میان رنگهای خنثی (خانواده خاکستری، قهوه‌ای، بژ و صورتی) انتخاب کنید در غیر این صورت محدودیتی در انتخاب رنگ سایه وجود ندارد.

نحوه درست سایه زدن

آرایش چشم باید آخرین مرحله از آرایش شما باشد. ابتدا کانسیلر، کرم پودر، رژگونه، برنزه کننده و خط ابرو را استفاده کنید سپس سراغ سایه چشم بروید. استفاده از پرایمر سایه کمک میکند آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد در غیر این صورت چربی طبیعی پوست سایه را در عرض چند ساعت پاک خواهد کرد. هرگز قبل از سایه زدن ریمل نزنید مگر این که آرایش دودی غلیظ برای چشمان خود انتخاب کرده باشید.

درست است که سایه چشم را میتوان با انگشت هم زد اما در این صورت آرایش شما ظاهری حرفه‌ای نخواهد داشت و ترکیب شدن سایه با چربی دست کیفیت آن را کاهش خواهد داد. پس لازم است برای خرید چند برس سایه با کیفیت هزینه کنید تا سایه را به آسانی استفاده کرده و آرایشی حرفه‌ای و زیبا داشته باشید. برای سایه زدن از برس های اسفنجی استفاده نکنید چون کیفیت خوبی ندارند. برای پوشاندن پلک از برس های تخت زبر در سایز متوسط و برای زدن سایه در محل تا خوردگی پلک و محو کردن آن از برس زبر گرد استفاده کنید. داشتن یک برس کوچک مدادی برای کشیدن خطوط نازک و ظریف کاری با سایه توصیه میشود اما اجباری نیست.

هنگام زدن سایه روی پلک آن را در حالی که برس با چشمان شما زاویه می سازد با حرکات ضربه‌ای بزنید تا بهتر روی آن بنشیند.
در محو کردن سایه به جای مالیدن سایه با حرکات رفت و برگشتی و سریع، از حرکات کوتاه و آهسته و هم جهت استفاده کنید و سایه را محو کنید. به جز هنگامی که از هایلایت کننده استفاده می کنید هرگز نباید سایه را از پلک تا زیر ابرو امتداد دهید، در این صورت آرایش شما اغراق آمیز و نامناسب خواهد شد.

اگر می خواهید برای سایه چشم تان از سه رنگ مختلف استفاده کنید به نکات زیر توجه کنید:

ابتدا روشن ترین رنگ (هایلایت کننده) را بزنید. این رنگ معمولا رنگ نخودی، کرم یا بژ روشن است که پایه مناسبی برای زدن سایه فراهم میکند. با برس تخت آن را روی همه قسمت های چشم از جمله گوشه های آن بزنید و تا زیر ابرو و پلک پایین هم امتداد دهید.

سپس رنگ وسط را استفاده کنید. در بین سه رنگی که برای سایه چشم انتخاب کرده‌اید دومین رنگ را بردارید و با برس سایه تخت آن را روی پلک بالا (از خط مژه تا خط تای پلک) بزنید اما از این خطوط فراتر نروید و با گوشه چشم ها هم کاری نداشته باشید.

بعد از آن با تیره ترین رنگ به چشم ها عمق دهید. در میان سه رنگ سایه خود تیره ترین رنگ را بردارید و با برس گرد سایه از گوشه داخلی چشم شروع کنید و با ضربات کوتاه و قوی امتداد دهید تا به وسط بالای چشم برسید. در این نقطه حرکت را قوی تر کنید و تیره ترین خطوط را رسم کنید و به آرامی با خطوط محو شونده به سمت گوشه خارجی چشم حرکت کنید و طبق سلیقه خود گوشه آن را شکل دهید.

در انتها سایه چشم را محو کنید. با یک برس تمیز و نرم سایه ها را با ملایمت روی سطح پلک محو کنید تا به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک تر شود و آرایش چشم شما طبیعی به نظر برسد.

  • ۹۷/۰۱/۲۳
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی