عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید پرده برای منزل عروس داماد

سالهاست از عنصری به نام پرده‌ در فضاهای داخلی منزل استفاده می‌شود. البته باید گفت کاربرد این عنصر از گذشته تابه‌حال کمی ارتقا یافته است. پرده‌ در گذشته فقط برای محفوظ ماندن افراد خانه از گرما، سرما و حفظ حریم خصوصی آنها بوده است، اما امروزه علاوه بر کاربردهای گفته شده برای تنظیم شدت نور و همچنین زیبایی داخلی محیط زندگی نیز استفاده می شود.

اولین قدم در انتخاب پرده این است که بدانید برای چه فضایی قرار است آن را تهیه کنید. زیرا هر فضایی با توجه به کاربردش و میزان نور محیط، پرده مخصوص به خودش را می طلبد. در این مطلب از مجله عروسی در مورد نحوه درست انتخاب پرده برای هریک از فضاهای منزل صحبت خواهیم کرد.

پرده پذیرایی

مدل پرده پذیرایی مدرن باید جزئی طبیعی و هماهنگ با دکوراسیون اتاق باشد. وقتی می گوییم باید جزئی طبیعی از دکوراسیون اتاق باشد منظورمان این نیست که پرده ها حتما باید به رنگ دیوارهای اتاق یا مبلمان انتخاب شوند. اتفاقا خیلی خوب است که رنگ های متفاوت با آنچه در اتاق است را امتحان کنید تا فضایی متنوع و جذاب داشته باشید. این کار خصوصا در خانه هایی با تم مدرن و شیک بخوبی جواب می دهد. حواستان باشد رنگ پارچه ای که شما در فروشگاه دیده‌اید لزوما همان رنگی نخواهد بود که شما در خانه خواهید دید. بنابراین هنگام انتخاب پارچه به نور فضای خانه‌تان توجه کنید و از فروشنده بخواهید چراغ‌های متمرکزش را خاموش کند تا شما در نور غیر‌مستقیم هم رنگ پارچه را ببینید‌. البته بهتر است که روز برای خرید پرده اقدام کنید تا هر دو نوع نور در دسترس باشند‌.

برای پذیرایی بهتر است که با توجه به سبک چیدمان منزلتان یکی از پارچه های شکیل و زیبا مانند مخمل، ساتن، حریر و … را انتخاب کنید. شما می توانید این پارچه ها را به تنهایی استفاده کنید یا اینکه برحسب سلیقه با تلفیقی از چند جنس پارچه با یکدیگر، پرده‌ای هماهنگ و درخور منزلتان طراحی کنید.

اگر سقف اتاق پذیرایی شما به گونه ای است که قسمتی از بالای پرده زیر سقف کاذب و یا قاب پرده می‌رود دیگر لازم نیست شما یک والان هم برای آن در نظر بگیرید‌. آویزان کردن پرده‌های کناری که به دکور معروف است‌، این ترکیب را کامل می‌کند‌.

وقتی که شما روی یک دیوار بزرگ دو پنجره کنار هم دارید و بین آنها هم دیوار کوچکی وجود دارد‌، می‌توانید دو پرده جداگانه آویزان کنید و روی دیوار میان دو پنجره هم تابلو و یا شمعدان دیواری نصب کنید‌. شما حتی می‌توانید با توجه به عرض دیوار میانی یک بوفه هم آنجا قرار دهید . هم چنین می توانید برای عریض‌تر شدن فضای پذیرایی برای مجموع پنجره‌ها و دیوار وسط یک پرده بزرگ بزنید‌. به این ترتیب ابهت فضا بیشتر خواهد بود‌. البته بهتر است این مدل را دو تکه در نظر بگیرید چرا که شما می‌توانید پنجره‌ها را راحت باز کنید و موقع شستشو هم با مشکل کمتری مواجه شوید‌.

حتی اگر پنجره پذیرایی خانه‌تان قدی نیست و به صورت نیمه است‌، دلیل بر این نمی‌شود که شما حتما مجبورید پرده‌ای با همان ارتفاع آویزان کنید‌ بلکه می توانید یک متر بلندتر در نظر بگیرید. حتی برای این نوع پنجره‌ها هم می‌توانید پرده‌های قدی بیاویزید‌‌. این را بدانید مدل قدی علاوه بر اینکه ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر جلوه می‌دهد‌، فضا را رسمی‌تر می‌کند‌. هرچه پرده را به سقف نزدیکتر کنید، فضای شما را بزرگتر جلوه می دهد.

اگر نور فضای مورد نظرتان کم است ولی دوست دارید طرفین پرده محیط‌تان دکور با پارچه‌ای ضخیم هم بخورد‌، در صورتی که دو طرف پنجره دیوار خالی وجود دارد‌، ریل را بزرگ‌تر نصب کرده و دکورها را در واقع روی دیوار نصب کنید تا فضایی از پنجره را اشغال نکرده و جلوی نور را نگیرند‌.

پرده آشپزخانه

شما باید برای فضای آشپزخانه از پرده هایی که به راحتی قابل شستشو هستند استفاده کنید. هم چنین بهتر است آنها قابلیت عبور نور طبیعی را از خود داشته باشند تا بتوانید در طول روز به راحتی آشپزی تان را انجام دهید. به این منظور میتوان از انواع مدل شید یا کرکره‌ای استفاده کرد. این مدل ها با رنگهای متنوع و قیمتهای متفاوت در بازار به فروش می رسند.

پرده اتاق خواب

برای اتاق خواب ها بهتر است از مدل اسپرت نخی یا انواع تور استفاده کنید. پارچه‌های نخی و کتان از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند که معمولاً کمتر سلیقه‌ای آنها را پسند نمی‌کنند.

حتما آستری بزنید. درست است که معمولا آستری را برای جلوگیری از ورود تابش شدید نور خورشید و همچنین جلوگیری از اشراف همسایه‌ها‌ی روبه‌رویی به فضای داخل خانه‌، آویزان می‌کنند ولی یادتان باشد حتی اگر هیچ کدام از این مشکل‌ها را هم نداشته باشید‌، باید آستری بزنید‌. چرا که شب که هوای بیرون تاریک می‌شود‌، اگر زیر پرده تور، آستری آویزان نکرده باشید‌، تیرگی فضای بیرون، پرده را سایه‌دار و نا‌زیبا می‌کند‌.

  • ۹۷/۰۱/۱۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی