عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

با اصطلاح برلیان بهتر آشنا شوید

با عمومی شدن استفاده از طلا و جواهرات و هم چنین سایر زیورآلات، گاهی استفاده نادرست از اصطلاحات در بین افراد شاغل در این زمینه دیده می شود که این خطا عمدتا از ناآگاهی آنها نشات گرفته که متاسفانه این اشتباه به عموم مردم نیز سرایت کرده است.
یکی از این اصطلاحات نادرست، استفاده از عبارت برلیان برای سنگ قیمتی الماس می باشد که در این مقاله از مجله عروسی به توضیح آن خواهیم پرداخت.

برلیان

برلیان (Brilliant) به معنی درخشان است. بسیاری از افراد به اشتباه از واژه برلیان برای سنگ الماس استفاده می کنند در صورتی که برلیان یک نوع تراش برای سنگ الماس و سایر سنگ های قیمتی است.

 این نوع تراش، فرزندِ تراشی است به نام تراش سوئیسی که برای انواع و اقسام سنگ های مختلف در گذشته استفاده می شده‌ است. در تراش برلیان همواره سعی بر این است نوع برش ها را طوری طراحی کنند که بیشترین بازتاب نور از یک الماس را ایجاد کرده تا بیشترین درخشش را داشته باشد. از آن جایی که الماس سنگی بسیار سخت و گران قیمت است، اکثرا از این برش بر روی الماس استفاده می کنند، به این دلیل بسیاری از افراد سنگ الماس را با نام برلیان می شناسند.

“برش” یا “کیفیت برش” یک الماس یکی از چهار C جادویی است که برای نشان دادن کیفیت یک الماس بکار می رود. چهار C معروف الماس به این عبارت هستند: برش (Cut)، شفافیت (Clarity)، قیرات (Carat)، رنگ (Color). هر چه کیفیت این چهار C بالاتر باشد، قیمت الماس هم بالاتر است.

تاریخچه

تراش برلیان در سال ۱۹۱۹ بوسیله یک ریاضی دان بلژیکی به نام Marcel Tolkowsky ابداع شد. هدف او از این برش ایجاد حداکثر براقیت (Brilliancy) در سنگ الماس بود. این نوع برش دارای ۵۷ تا ۵۸ صفحه و زوایا و اندازه های استاندارد می باشد.

دانشمندان مؤسسات بزرگ آمریکا و بلژیک همیشه برای بهتر کردن نوع تراش الماس ها تلاش می کنند و سال به سال استانداردهای جدیدی برای این کار ارائه می دهند. تراشندگان الماس، چه کسانی که به روش سنتی مبادرت به تراش الماس می کنند و چه کسانی که با دستگاه های پیشرفته این کار را انجام می دهند، باید پیرو این استاندارد باشند.

  • ۹۷/۰۱/۱۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی