عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

دلایل ازدواج ناموفق را بشناسید

خشت اول چون نهد معمار کج / تا ثریا می رود دیوار کج

هیچ کس منکر این نیست که ازدواج خوب است اما اول باید تکلیفتان با خودتان معلوم باشد که اصلا برای چی می خواهید ازدواج کنید. نگویید ازدواج کردن دلیل نمی خواهد. اگر شما خدایی نکرده در ناخودآگاه ذهن خود دلایل بی منطقی برای ازدواج داشته باشید ممکن است بعداً دچار مشکلاتی شوید که منجر به پشیمانی تان شود.

دلایل ازدواج

در این مقاله از مجله جشن عروسی می خواهیم رایج ترین دلایل ازدواج ناموفق را ذکر نماییم. اینها دلایلی هستند که باعث می شوند بدون آنکه عاشق شده باشید، با کسی رابطه ای را آغاز کنید.

لجبازی با والدین

برخی از جوانان به خاطر این ازدواج می کنند که از خانواده شان انتقام گرفته باشند. در این ازدواج ها فکر و ذکر فقط لج کردن با خانواده است و نه پیدا کردن یک شریک خوب برای زندگی. خوب این دیگر گفتن ندارد که شما حتی اگر با این کار از پدر و مادرتان انتقام بگیرید، باز هم دودش به چشم خودتان میرود. چون اینبار هم خانواده را از دست داده اید و هم پشتوانه ای برای روزهای سخت زندگی دو نفره تان نخواهید داشت.

دستیابی به استقلال

معمولاً آدم ها اول باید مستقل شوند تا بعد بتوانند ازدواج کنند. اما گاهی قضیه بر عکس میشود. بعضی ها می خواهند به وسیله ازدواج که یک دلیل بیرونی است، مستقل شوند یعنی خودشان را با ازدواج مجبور به استقلال کنند. البته که فرض محال محال نیست اما قیمت این فرض خیلی بالاست.

التیام شکست عشقی

این هم از آن دلایل پیچیده است که خیلی ها بی توجه به آن تن در می دهند. اینکه در یک رابطه عشقی به هر دلیلی شکست خورده اید و نه شنیده اید و حالا می خواهید از راه ازدواج با یک آدم جدید به خودتان ثابت کنید که می توانید عزت نفستان را بازگردانید، یک اشتباه بزرگ است.

فشار خانواده

شنیدن جملاتی از قبیل زن بگیر، سنت داره میره بالا یا چرا ازدواج نمیکنی دیگه داری می ترشی، فشار روانی بسیاری به آدم وارد می کند. حتی برخی از دختران و پسران به دلیل فشارهایی که ناشی از محدودیت بیش از حد در خانواده است، دست به ازدواج می زنند تا از این طریق بتوانند آزادی پیدا کنند.

ازدواج اجباری

یکی از دلایل ازدواج ناموفق در گذشته اجباری بودن آن بود. خوشبختانه دوره این کار در حال ور افتادن است اما هنوز هم خیلی پیش می آید که پدر و مادری از روی مصلحت یا خودخواهی، یا هر دلیل دیگری فرزند بینوا را مجبور می کنند که با یک نفر به خصوص ازدواج کند. خودتان تصور کنید که با شرایط امروز چه زندگی ای در پیش روی این زوج اجباری است.

نیاز جنسی

نیاز جنسی در دوران بلوغ یکی از نیازهای بسیار قوی در هر فرد است که باید به طریقی این نیاز ارضا شود. متأسفانه شدت این نیاز در برخی از موارد فرد را به سوی انتخابهای نادرست متمایل میکند. اینکه یک نفر فقط و فقط به خاطر نیاز جنسی ازدواج کند و نه چیز دیگر، قطعا بی خردی بزرگی است.

دلایل اقتصادی

‌بعضی وقت ها دختر و پسر در انتخاب همسر، فقط به پول و وضعیت مالی طرف مقابل نگاه می کنند تا بعد از ازدواج به واسطه خانواده همسر به رفاه برسند. حالا تصور کنید که بعد از ازدواج ، طرف مقابلتان و یا خانواده اش دچار بحران مالی شوند در این صورت دیگر به چه امیدی می شود آن زندگی را ادامه داد.

فرار از تنهایی

یکی از رایج ترین دلایل ازدواج ناموفق فرار از تنهایی است. ‌بعضی مواقع جوانان برای فرار از حس تنهایی تصمیم به ازدواج می گیرند بدون اینکه شرایط ازدواج را داشته باشند. وقتی که احساس تنهایی می کنید و به تنگ آمده اید، احتمال آن که انتخاب اشتباهی داشته باشید بالا می رود و در نهایت از روابطی سر در خواهید آورد که چیز زیادی برای شما ندارند.

حس ترحم

اگر از سر دلسوزی و ترحم با کسی ازدواج کنید، معلوم است که رابطه تان نمی تواند مثل زن و شوهرهای معمولی عادلانه و برابر باشد. در این صورت قطعاً کسی که دلسوزی کرده بعدها احساس قربانی بودن پیدا می کند.

حس کمبود و مشکلات درونی

بعضی از احساس کمبودها و مشکلات درونی هیچ ربطی به ازدواج کردن یا نکردن ندارد و از جاهای دیگری نشأت گرفته اند ولی متاسفانه برخی برای جبران این کمبودها دست به ازدواج می زنند. این افراد می خواهند طرف مقابلشان نواقص کودکی شان را بر طرف کند. آنها با این عمل خود، مسئولیت پذیری را از خود منع می کنند و از طرف مقابل توقع دارند تا نقش پدر و یا مادر را برای آنها بازی کند که ممکن است به زودی موجب خسته شدن طرف مقابل شود.

حس گناه

وقتی ادامه یک ارتباط باعث به وجود آمدن این احساس شود که اگر ازدواج نکنید طرف مقابلتان ضربه خواهد خورد، در این صورت ازدواج شما نه به خاطر مصلحت بلکه به خاطر فرار از احساس گناه بوده و در آن حال یک طرف نقش ناجی را بازی خواهد کرد که با مصلحت ازدواج منافات دارد.

تبدیل ازدواج به یک ابزار

متاسفانه گاهی انگیزه‌ اصلی از ازدواج، استفاده از طرف مقابل به عنوان یک ابزار است برای اینکه به خواسته هایمان برسیم. برای مثال خانمی که علاقه دارد در خارج از کشور زندگی کند، ممکن است با پیشنهاد فردی جهت ادامه زندگی مشترک در خارج با او ازدواج کند.

آرزوهای پدر و مادر

احترام گذاشتن به خواسته های پدر و مادر واجب است اما نه این که اگر والدینتان اصرار کردند که با کسی ازدواج کنید که آنها می پسندند، برای به دست آوردن دل آنها چشم روی خواسته خود ببندید و برای خود را اسیر رویاهای آنها کنید.

  • ۹۷/۰۱/۱۵
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی