عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

به چه کسی چاق گفته می شود؟

برای اینکه بتوانید چاقی را درمان کنید ابتدا باید بدانید به چه فردی چاق گفته می شود و با تعریف صحیح چاقی آشنا شوید پس با مجله عروسی همراه باشید.

چاقی در حالت کلی به افزایش بیش از حد چربی در یک یا چند ناحیه از بدن اطلاق می شود. زمانی یک فرد را چاق می دانند که بر اساس اندازه گیری ها و مقیاس های تعریف شده، افزایش تجمع چربی در بدن آن فرد به طور کامل محرز شود. برای تشخیص اینکه یک فردی چاق است یا خیر، از ابزار اندازه گیری نظیر BMI و دور کمر استفاده می شود.

BMI یا شاخص توده بدنی به حاصل تقسیم وزن (کیلوگرم) به مجذور قد (متر مربع) گفته می شود که در واقع ابزاری است که با آن می توان وزن فرد را نسبت به قد وی سنجید و پس از محاسبه، عدد حاصل با دسته بندی مشخصی مقایسه می گردد.

چاقی به طور کلی یک بیماری چند عاملی و پیچیده است که تحت تاثیر ژنتیک، عوامل محیطی و تاثیر متقابل این دو عامل بروز می کند.

از نظر عموم مردم معمولا افراد چاق مهربان‌ترند، پس چرا چاق نمانیم؟! مشکل از آنجایی شروع می شود که بحث بیماری های مربوط به چاقی مطرح می شود.

بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، مشکلات تنفسی، دیابت نوع ۲، اختلالات خواب، التهاب استخوانی و مفصلی، سنگ کیسه صفرا، استرس، اختلالات هورمونی نظیر قطع قاعدگی یا قاعدگی دردناک در ارتباط مستقیم با چاقی هستند و نکته مهم این است که چاقی می تواند در نهایت منجر به سرطان هایی نظیر اندومتر، پستان، پروستات و کولون نیز شود. برخی بیماری ها از جمله بیماری عروق کرونری قلب، دیابت نوع ۲ و اختلالات خواب زمانی که همراه با چاقی باشند نیاز به توجه ویژه ای خواهند داشت. اختلالات خواب در کنار چاقی زمانی نیازمند توجه خواهد بود که برخی از علائم نظیر خر و پف و قطع تنفس در حین خواب که منجر به پریدن ناگهانی خواهد شد، بروز کنند.

بررسی میزان کلسترول و تری گلیسیرید خون، قند خون و فشار خون می تواند کمک شایانی در جهت پیشگیری یا درمان این بیماری ها داشته باشد.

  • ۹۶/۱۲/۱۱
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی