عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

تشخیص سرب در رژلب با طلا

خیلی از عروس خانم ها هنگام خرید لوازم آرایشی از جمله رژلب نگران میزان سرب موجود در آن هستند و بعضاً آن را با حلقه طلا تست می کنند. در این مقاله از مجله عروسی قصد داریم به صحت یا عدم صحت تشخیص سرب در رژلب با استفاده از طلا بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 به باور عوام اگر حلقه طلایی با مالش ماتیک سیاه شود میزان سرب آن زیاد است. اما این عقیده چقدر درست است؟ آیا سرب در رژلب ها وجود دارد؟ اطلاعاتی که در این مورد بدست آوردیم بسیار ضد و نقیض بوده، گروهی گفته اند که در یک سری محصولات خاص سرب بکار رفته و آنها را نخرید و گروهی گفته اند که اینها فقط روش های تبلیغاتی هستند.

برخی از رژلب ها به دلیل وجود برخی مواد حساس طبیعی مثل موم زنبورعسل با مالیده شدن یک قطعه طلا، سیاه خواهند شد ولی این امر ارتباطی به سرب ندارد. اگر با رژلبی برخورد کردید که با مالش طلا روی رژ لب سیاه می شود، این تست را با مس یا نقره هم تکرار کنید. خواهید دید که با این تست ها هم رژلب سیاه می شود.

دکتر حسین طباطبایی (متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران) در این باره می گوید:

اینکه گفته می شود بیشتر رژلب ها حاوی سرب هستند و فقط درصد کمی از آنها فاقد این فلز مضرند و می توان با کشیدن حلقه طلا روی رژ و مشاهده سیاه شدن یا نشدن آن به این مساله پی برد، تنها یک شگرد تبلیغاتی است. سرب موجود در محصولات آرایشی به هیچ وجه به این روش مشخص نمی شود و فقط بررسی های آزمایشگاهی نشان می دهد یک محصول آرایشی حاوی مواد مضر مثل سرب است یا خیر.

نکته اساسی در تمام این تحقیقات البته استفاده از مارک‌های استاندارد یا شناخته شده است، اما حتی اگر مارک غیر معتبری بخرید امکان بررسی میزان سرب به کمک حلقه طلا وجود ندارد. بهتر است برای خرید رژ لب از مارک های معتبر و از فروشگاه های معتبر استفاده کنید و از کمپانی های معتبری که محصولات طبیعی تولید می کنند خریداری شود.

  • ۹۷/۰۳/۰۴
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی