عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

عروسی

مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی

مجله جشن عروسی مرجع اصلی و راهنمای برگزاری مراسم عروسی و هر آنچه برای یک عروسی زیبا و شیک نیاز دارید ، بهترین آرایشگاه ها ، لباس عروس ، آتلیه ها ، تشریفات ، تالارهای عروسی و ...

  • ۰
  • ۰

راهنمای ژست عروس داماد در مجله عروسی

انجام درست ژست عروس داماد در هنگام عکاسی، مهم ترین نکته ای است که عروس و داماد می توانند با رعایت آن، تاثیر بسزایی در زیبایی فیلم و عکس عروسی خود داشته باشند. از همین رو، مجله عروسی بر آن شد تا مطلبی را پیرامون ژست عروس داماد و آموزش اصولی آن، با شما همراهان همیشگی در میان بگذارد.

خوشبختانه امروزه اغلب عروس و داماد ها پیش از مراجعه به آتلیه، نکات لازم جهت داشتن یک فیلم و عکس ایده آل را به خوبی بررسی می نمایند و با اطلاعات کافی اقدام به انتخاب آتلیه می نمایند.

دو گروه عروس و داماد هستند:

دسته اول آن دسته از عروس و داماد ها هستند که آموزش های لازم را برای داشتن تصاویر ایده آل دیده اند، با انواع ژست عروس داماد آشنایی کافی دارند، نمونه کارهای متعدد را مشاهده کرده و با قاب تصویر آشنایی دارند. تنها نکته ای که این دسته باید مد نظر خود قرار دهند، زمان بندی مناسب برای تصویربرداری است. به عبارت دیگر، بایستی تایم خود را به صورت همگون بین تمامی لوکیشن ها تقسیم بندی نمایند. اگر تایم تصویربرداری در یک لوکیشن بیش از حد طول بکشد، ممکن است نتوانند در تمامی لوکیشن ها عکس و فیلم داشته باشند و یا اینکه مجبور شوند تصویربرداری از یک یا چند لوکیشن را کنسل نمایند.

دسته دوم که قسمت عمده عروس و داماد ها را شامل می شود، نیازمند کسب آموزش برای فیلم برداری و عکاسی خود هستند. این افراد اطلاعات کافی را نسبت به تصاویر دلخواهشان جمع آوری کرده اند. اما در اجرای ژست عروس و داماد با مشکل مواجه می شوند. به عنوان مثال عروس و داماد به عکاسی رئال علاقه مند هستند اما از پوزیشن های لازم برای این سبک عکاسی اطلاعی ندارد و یا در اجرای آن دچار مشکل می شود. روی صحبت ما نیز بیشتر با همین دسته می باشد.

مهم ترین نکات در ژست عروس و داماد

اگر می خواهید که تصاویر شما دقیقا همانند تصاویری باشد که شما از یک مدل مشاهده کردید؛ باید همانند همان مدل به تمامی نکات تصویربرداری دقت نمائید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه کار برایتان لذت بخش نباشد.

مهم ترین نکته ای که عروس و داماد بایستی به آن توجه داشته باشند، تماشای تصاویر مختلف در سبک های متنوع می باشد. هرچه تعداد تصاویری که مشاهده می کنید بیشتر باشد، درک شما از طرز صحیح ژست گرفتن بیشتر خواهد شد. حتی می توانید با الهام گیری از تصاویر، سبکی تلفیقی را برای خودتان انتخاب نمائید.

عروس و داماد عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که خود را هیچگاه نباید در قالب یک بازیگر و یا یک مدل حرفه ای قرار دهند. توجه به این نکته می تواند استرس آن ها را در مورد چگونگی پوزیشن و ژست گرفتن در روز عروسی کاهش دهد.

در مورد ژست رئال این نکته را متذکر می شویم که عکس رئال به این معنی نیست که از عروس و داماد در حالات غیرمنتظره عکاسی شود، بلکه در این سبک، نوع نورپردازی، نما و زاویه و … کاملا به صورت حرفه ای انجام می شود، اما ژستی که به عروس و داماد توسط عکاس داده می شود، ساده می باشد. این نوع از عکاسی در آینده از مد نخواهد افتاد و جذابیت خود را حفظ می نماید.

به عکاس خود توجه کافی داشته باشید

نکته ای که باید در این زمینه به آن اشاره نماییم این است که اگر می خواهید در مجموعه عکس هایی که در روز مراسم از شما گرفته می شود، همه موارد به صورت حرفه ای لحاظ شود، در روز عروسی به عکاس خود اطمینان کرده و ژست عروس و داماد و پوزیشن هایی که او برای شما در نظر گرفته است را رعایت نمائید. اگر تمام توان خود را بر این مسئله متمرکز نمائید، به طوری که عکاس مجبور نباشد وقت زیادی را صرف اصلاح ژست شما نماید، پکیج نهایی عکاسی شما، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت افزایش چشمگیری خواهد داشت.

ممکن است بعضی از شما، عکس هایی را در گوشی خود ذخیره کرده باشید که بخواهید روز مراسم به همان گونه ژست بگیرید و عکاس آن ها را ثبت نماید. عجله نکنید و اجازه دهید عکاس تمامی ژست های خود را به شما بدهد؛ و نهایتا اگر عکس های گرفته شده شامل عکس های مورد علاقه ی شما نبود، آن گاه از عکاس بخواهید که آن ژست ها را هم برای شما ثبت نماید.

انتخاب لوکیشن خوب

انتخاب یک فضای خوب برای عکاسی و فیلمبرداری ، نتیجه خوبی را در پایان ایجاد خواهد کرد. در روزی که برای مشاوره می روید، حتما لوکیشن های طرف قرار داد آن آتلیه را بررسی نمائید و در انتخاب کردن آن ها چند نکته را رعایت نمائید:

از فضاهای به روز استفاده نمائید. این فضاها شامل باغ ها، عمارت ها و فضاهای باز می باشد. به عنوان مثال در بسیاری از باغ ها و عمارات لوکیشن هایی وجود دارد که دکوراسیون و دیزاین قدیمی دارند و امروزه از آن ها استفاده نمی شود. از این رو عروس و داماد عزیز هنگام انتخاب باغ و عمارت باید به دکوراسیون و دیزاین باغ نیز توجه نمایند.

از طرف دیگر باید توجه داشته باشید که عمارت مورد نظرتان زیاد شلوغ نباشد. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که در عمارات شلوغ، هنگام تصویربرداری هوایی با مشکل مواجه خواهید شد. به عبارت دیگر اگر عمارتی که عروس و داماد انتخاب کرده اند؛ شلوغ باشد، هنگام تصویربرداری به وسیله هلی کم ها، همکاران و سایر زوجین در کادر تصویر شما قرار خواهند گرفت. از این رو بهتر است عمارتی را انتخاب نمائید که تا حد امکان خلوت باشد

نکته دیگری که می توان بیان کرد، مربوط به عروس و داماد محجبه می باشد. این دسته بایستی اماکن خصوصی را برای خود انتخاب نمایند. این باغ ها دارای لوکیشن های محدودتر و هم چنین قیمت بالاتری می باشند

با توجه به رنج مختلف قیمت باغ ها در تهران، باید به این نکته توجه داشته باشید که باغی را انتخاب نمائید که متناسب با بودجه شما باشد. البته باید در نظر داشته باشید که هرچه لوکیشن های یک باغ، بروز، متنوع و ویژه تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است

استراحت کافی داشته باشید

در روز عروسی ممکن است فشار جسمی و روانی بر روی عروس و داماد بیش از حد معمول باشد. عروس و داماد در شب قبل از عروسی باید استراحت کافی داشته باشند تا از خستگی روز مراسم آزرده نشوند. بسیار مهم است که این نکته را رعایت نمائید، زیرا خستگی کاملا در تصاویر نمایان خواهد شد و بر ژست عروس داماد اثر می گذارد.

  • ۹۶/۱۲/۱۹
  • جشن عروسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی